Rabu, 21 Mac 2012

KHALID G, KALAU ABAH KO BOLEH LAH KAU TIPO.

Dah lama dah Hamba katakan. Orang PKR ni kalau berpolitik habis semua digadaikannya. janji dapat kuasa dan terus berkuasa. Mak abah sendiri pun depa sanggup jual lelong macam tu saja kat pasar malam. Lepas lelong buat repot polis kata mak abahnya kena culik. Lepas tu bila polis tangkap 'penculik' dan serahkan mal abah nya kembali, depa hentam polis dok kata dera dan pukul plak si 'penculik'. Kalau penculi ter-terjun bangunan IPD , dah depa buat demo besar-besaran sembah lilin sebatang seorang buat memorandum hantar kt pintu pagar Istana Negara. Bila FRU mandikan depa dah depa berlakon plak ada yang mati lemas kena air sembur FRU. Bila mak abah depa meninggal plak lepas tu sebab terkejut tengok peel jahat depa, dah depa dok canang kata kerajaan zalim tak jaga kebajikan mak abah depa. Gerenti depa kata ' Tengok! mak abah kami mati sebab kerajaan zalim!' Camtulah peel PKR nie. Macam haramjadah. Tengok je la peel Anwar Ben Israel dan Bad-Rule Ah Meng ostat, bini orang pun macam bini depa saja. 

Samalah dalam bab pasir, air, sampah, kontrak runding terus (masuk poket USD 10 juta) dan macam-macam bab lagi. Depa yang buat salah depa dok ngata dan tuduh orang lain punya jahat lah depa jadi jahat. Ada patot ka macam tu? Bole percaya ka puak peel camtu menjadi pemerintah yang baik? Baik-baik .. jangan sampai hangpa hamba rakyat pun kena gadai jugak. Masa tu hangpa tau la camna depa akan kata balik kat hangpa yang hangpa tu bodoh dok percaya kat depa sapa suruh? Depa mesti katalah, depa janji sahaja bukan depa mau tunaikan. Hangpa yang dok percaya pasai apa?

Mintak disimpangkan 44 marabahaya bala bencana disebabkan oleh peel haranjadah depa tu. Depa punya otak cuma depa guna untuk menipu dan berdusta sahaja. kalau depa tak buat camtu dalam sehari seratus kali hidup depa tak sempurna. Peliknya, hangpa semua dah tau peel haramjadah depa macam tu tapi apa saja yang depa cakap hangpa dok percaya bulat-bulat.

Hamba nak kasitau kat hangpa semua. Depa ini memanglah jahat. Orang jahat takkan cakap beetul punya walaupun depa cakap chantek. Dah lah depa ini pembohong, depa boleh ajar pulak manusia baik lain jadi pembohong dan penjahat sama macam depa. Boleh pulak tu depa ajar orang lain tu berlakon. Dengan depa ini kalau hangpa dok jumpa dan sembang dengan depa, hangpa kena dok perati betoi-betoi bahasa badan depa. Cakap depa jangan percaya langsung. Makin hangpa percaya kat depa makin hangpa kena belit cam ular sawa anaconda dok belit mangsa... tapi bukan untuk memakannya cuma sekadar SUKA-SAMA-SUKA. Lepas tu dok suka hati depa lah nak buat camna. Jadi hangpa mao lagi ka dengan pepuak macam depa ini dok perintah Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan? Nanti habis semua keturunan manusia sebelah sini jadi pelakon , artis dan tak tentu hala keturunan. Tolak depa hangpa selamat dunia dan akhirat.

TEPUK DADA TANYA IMAN!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...