Isnin, 12 Mac 2012

KENAPA DAP AMAT GERUNKAN LYNAS?

LYNAS adalah satu lagi bukti kemampuan pemimpin UMNO dan BN membawa kemajuan pesat dan teknologi tinggi. Ianya satu lagi usaha gigih BN bagi menjayakan proses transformasi negara ke status negara maju berpendapatan tinggi. Semasa Tun Dr Mahathir negara ini melonjak ke hadapan dengan  begitu cepat. Terlahir golongan kelas pertengahan dan ini telah mengimbangi struktur pengagihan kemewahan negara di kalangan semua kaum.

LYNAS dan NFC adalah dua projek besar yang mampu memperkecilkan lagi jurang sosio ekonomi antara kaum. Memandangkan DEB sudah lama ditamatkan maka kerajaan sentias.a berusaha mengimbangi pengagihan kekayaan antara kaum. 
Tidakkah DSNajib pernah berkata bahawa polisi ekonomi MALAYSIA membawa pendekatan jalan pertengahan di antara polisi afirmatif. meritokrasi dan iberalisasi? Sebagai memenuhi tuntutan ACCIM dan pandangan MCA GERAKAN yang mahukan sektor yang selama ini dilindungi oleh kerajaan dibukakan bagi pelabur swasta seperti mereka.

Lihat sahaja apa yang berlaku pada BIMB. Sudah ramai pegawai tertinggi BIMB di ambil daripada kalangan orang bukan Islam dan dengarkata mereka tersebut membawa amalan dan gaya budaya luar mereka. Tahukah anda bahawa kelulusan mendapatkan kemudahan pinjaman kad kredit dan perumahan lebih mudah diperolehi dari bank komersil berbanding dengan BIMB?

Sebab itulah LYNAS dan NFC adalah musuh utama DAP. Jika kedua projek tersebut tidak dimatikan sekarang apalagi yang boleh DAP kutuk dan caci maki keupayaan orang MELAYU?

Ya ini semua adalah soal politik kebencian dan politik rasisma yang dibawa oleh DAP sejak 1969.  Apa DAP pedulikan pun mengenai nasib bangsa lain? Atau adakah DAP ambil peduli mengenai nasib mangsa banjir di HULU LANGAT? Atau mangsa tanah runtuh juga di Hulu Langat? Malah Ronnie  Liu menghina mangsa tanah runtuh dengan berkata TARAK BAYAR CUKAI PINTU TARAK PERKHIDMATAN!

Dulu DAP menentang keras  DEB .... ini tidak betul ... itu tidak betul .. rasuah ... kronisma ... amalan apartheid ... seleweng projek .... umnoputra ... akhirnya dalam isu NGA Kor Ming DAP mensucikan amalan nepotisma dan kronisma. Itulah contoh amalan meritokrasi DAP. Peliknya isu ini tidak pula di hentam hebat oleh para bloger skeptis yang melonjak kegirangan kerana berjaya menjatuhkan seorang pemimpin UMNO yang tidak bersalah. LYNAS bagi DAP adalah satu lagi mercutanda kejayaan orang MELAYU dalam bidang ekonomi. Begitu juga NFC. Tak kisah lah apa pun bloger skeptis yang bahlol nak mengatakan mengenainya yang jelas kedua isu itu menjadi musuh utama jepada agenda DAP. Bukankah Lim Kit Siang pernah berkata di dalam dokumentari yang pernah disiarkan dalam saluran History di Astro bahawa Tun Dr Mahathir tidak ada sebarang jasa kepada negara? Usah tertipu dan menipu lagi lah DAP.

TEPUK DADA TANYA IMAN!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...