Ahad, 25 Mac 2012

DONG ZHO MEMANG TAK SEKOLAH TIMBALAN MENTERI PUN MEREKA HENDAK PUKUL.

 
Kesian Ko Wee Ka Siong berhadapan dengan pepuak tak reti bahasa 

 
Kuatkan Semangat Wee Kas Siong , Bukan Selamanya anda di 'boo' suatu hari nanti anda akan di julang 

PAYAH BENO PEPUAK REGIM PUNAH RANAH INI NAK JADI MANUSIA BERTAMADDUN DAN SEKOLAH PUNYA ORANG. PANTANG MEREKA BERKUMPUL DAN BUAT BANTAHAN GERENTI MEREKA HENDAK MENJADI GANAS DAN LIAR. ITU LAH PASAL PENTINGNYA , 'MALAY EDUCATION' sebab dalam Bahasa Melayu ada di sebut ' Bahasa Menunjukkan Bangsa'. Bangsa Melayu ini bersopan santun bukan ganeh macam cerita kartun.

Diceritakan melalui sumber sahih dan bukan setakat 'pandang dan dengar ' atau hanya berasaskan kepada gosip liar semata-mata , perhimpunan Dong Zho yang direstui oleh DAP menjadi kecoh. Tak pasal-pasal peserta perhimpunan menjadi ganas dan kurang ajar macam tak pernah pergi sekolah. Apabila Timbalan Menteri Pelajaran Wee Ka Siong cuba memberikan penjelasan, peserta perhimpunan mula buat bising dan mengejek-ngejek beliau. Nampak sangatlah perhimpunan itu yang menjemput beliau bertujuan untuk memalukan dan mematahkan semangat beliau.

Di akhir perhimpunan adalah sekumpulan berok terlepas mula melolong cam bunyi siamang tak cukup pisang meminta Wee Ka Siong meletak jawatan. Benda tu tak berakhir di situ malah ada cubaan pula oleh kumpulan berok tersebut cuba menyerbu dan menumbuk Wee Ka Siong ! Welaweh ! Memang tak pergi sekolah punya berok. Oopss .. memang lah berok tak pergi sekolah. Kalau manusia yang pergi sekolah dah tentu tak buat peel macam berok liar di hutan rimba.

Itu lah ajaran dan didikan regim punah ranah ke atas rakyat. Menjadi ganas dan liar macam berok kat hutan rimba. Masa insiden di Pulau Pinang (Himpunan Hijau) sibuk mengata pihak lain tak bertamaddun rupanya mereka lagi tak bertamaddun dan haiwan liar di hutan nampak lebih tamaddun daripada mereka.

Korang nilaikan sendiri cara dan budaya berpolitik pepuak regim punah ranah ini. Habis punah ranah dan jahanam rakyat jadinya. Kalau dah depan hakim pun sanggup tunjuk tapak selipar cukup ngeri bila dibayangkan kalau mereka memerintah negara ini. Saksikanlah hasil ajaran, didikan dan budaya politik regim punah ranah.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...