Selasa, 31 Januari 2012

KECOH NYA MALAYSIA KU: MACAM-MACAM ADA. DARI KHALWAT KE PAKSA RASUAH.

DIRGAHAYU MALAYSIA KU. Umur negara tercinta ialah (sejak dikenali sebagai Malaysia -  16 Sept. 1963 - 2012 ) 49 tahun. Manakala usia BARISAN NASIONAL (1973-2012) 38 tahun. Tapi macam-macam kisah berlaku. Baik mengenai skandal-skandal pemimpin-pemimpin politik sampailah kepada skandal-skandal rakyat bawahan. 

Dalam bulan Januari 2012 setakat pada hari akhir bulan Januari 2012, sudah terlalu banyak isu-isu sensasi. antara lain :-
  1. Kenyataan Anwar menyokong pertahanan Israil
  2. Kempen Hasan Ali
  3. Isu Shamsubaharin berkaitan NFCORP
  4. Pendedahan semula skandal seorang ADUN PAS 
  5. Aziz Bari di tarik balik gelaran profesor
  6. Isu Rayuan Kes Liwat II
  7. Isu Flash Mob SMM di UPSI
  8. Isu Flash Mob di depan bangunan PAS
  9. Isu Khalid G melantik dirinya menjadi EXCO Multi Agama
  10. Isu skim SBPA di kaji semula
  11. Isu ftinah Rosmah berbelanja besar di Australia 
  12. Isu penyelewengan oleh regim sosialis PKR DAP PAS di Selangor
  13. Isu angpow berwarna putih
  14. Isu FGVH
  15. Isu fitnah ke atas BR1M.
Pada fikiran hamba lah, kesemua isu-isu yang berbangkit membuktikan kepada kita semua betapa bahayanya jika rakyat negara ini mengalihkan sokongan mereka dari BN kepada Pakatan PASDAPKR. Sejak rakyat membuat undi protes kepada BN, tidak banyak yang rakyat memperolehi manafaat daripada tindakan mereka itu melainkan ianya menjadi suatu manafaat besar kepada Pakatan PASDAPKR. 

Rakyat mengalami banyak kerugian akibat undi protes. Ternyata pasdapkr tidak mampu menunaikan janji-janji mereka sebaliknya hanya bergantung kepada gerak kerja dan modus operandi menekan emosi rakyat sepanjang masa.Ini tidak elok kepada rakyat.

pasdapkr gagal menunjukkan sikap professionalisma dalam pentadbiran dan bersikap keras kepala yang mengakibatkan rakyat sentiasa terbelenggu dengan pelbagai isu-isu yang memeningkan kepala.

Jelaslah, negara ini tidak mampu mengambil pakatan pasapkr sebagai pemerintah. Jika itu berlaku, niscaya Malaysia ini bakal huru hara akibat sikap kebudakan pakatan pasdapkr.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

pukimaq berkata...

Homo cun ni tak kisah pun.Homo cun ni jeles la sayangku pegi ke Bangkok sorang-sorang.Pukimaq punya sayangku!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...