Sabtu, 26 November 2011

TINDAKAN BERANI TRANSFORMASI POLITIK BN MEMATANGKAN POLITIK MEMBUDAYAKAN KEMATANGAN.

TRANSFORMASI POLITIK BN.  BARISAN NASIONAL semakin berani mematangkan politik membudayakan kematangan. Semakin berani Barisan Nasional semakin Pembuli Rakyat (PR) terserlah kebacolan mereka. Keberanian Barisan Nasional. memansuhkan tiga pengisyitiharan darurat 1966, 1969 (Tragedi 13 Mei-DAP)  dan 1977 (Rampasan Kuasa PAS) adalah langkah permulaan kepada pemansuhan ISA. 


Manakala seksyen 15 AUKU telah di pinda bagi membolehkan para mahasiswa/siswi memberikan dan menyumbangkan idea bernas lagi matang di dalam politik. Ianya merupakan suatu pengiktirafan kepada kepimpinan mahasiswa/siswi menurut kata Dato Razali Ibrahim (DRI) Ketua Biro Pengajian Tinggi PEMUDA UMNO. Pada masa yang sama DRI memperingatkan mahasiswa/siswi agar tidak menyalahgunakan peluang diberikan. Peringatan itu turut dikongsi bersama oleh para pensyarah dan Dekan IPTA yang menambah mahasiwa/sisiwi tidak perlu menjadi demonstran semata-mata. Persoalannya sekarang mampukan mahasiswa/siswi memiikul tanggungjawab besar itu? Kita nanti saja lah. Kita tengok samada mahasiswa/siswi pro Pembuli Rakyat (PR) mampu melakukannya atau sekadar menjadi para demonstran berupah sebungkus nasi lemak dengan air kopi o.


Barisan Nasional memperkenalkan pula AKTA PERHIMPUNAN AMAN 2011 (APA 2011) yang mengambil model dari Belgium. APA 2011 memperincikan dan mengariskan hak-hak serta tanggungjawab penganjur, para demonstran dan polis. Sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini. APA 2011 memperjelaskan dan memperincikan lagi perlaksanaan Hak Berhimpun Secara Aman Tanpa Senjata di bawah Perkara 10 Perlembagaan. Pembuli Rakyat (PR) amat terkejut dengan langkah terbaru ini. Sekali lagi mereka mendapat tamparan yang begitu menyakitkan hati mereka. 


Seterusnya KIR1M (Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia) menyusul kejayaan KR1M.Kedua-duanya bermatlamat untuk membantu rakyat pendapatan rendah di kawasan bandar daripada penindasan para peniaga runcit yang rata-rata berbangsa Cina. Pembuli Rakyat (PR) kian tertekan dan amat terdesak apabila Barisan Nasional melakukan tindakan-tindakan berani tersebut.


Di dalam sidang Parlimen yang meluluskan pemansuhan tiga Darurat (1966,1969 & 1977) Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang telah di lanyak dan di hentam serta diberikan pengajaran oleh Ibrahim Ali dan Yb Zulkifli Nordin. LKS kelihatan termalu dan terdiam apabila YB Zulkifli Nordin membacakan kembali kesemua kata-kata penghinaan bersifat rasis melampau yang dituturkan oleh LKS pada 11, 12 dan 13 hb Mei 1969. LKS adalah penyebab punca terjadinya Peristiwa Berdarah Tragedi 13hb mei 1969. Semangat itu tidak pernah luntur sedikitpun dari minda dan hati LKS dan masih menjadi matlamat utama DAP.


TAHNIAH BARISAN NASIONAL. Keberanian yang di ambil diharapkan sudah diberikan pertimbangan yang betul-betul masak dan sudah cukup bersedia untuk menghadapi sebarang tindakan curang dan khianat berunsur subversif dan sabotaj daripada Pembuli Rakyat (PR). 


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...