Ahad, 6 November 2011

THE BAR LEGAL FLUSHIN' - DESAK PARLIMEN TUBUHKAN JAWATANKUASA KHAS MENYIASAT SALAHLAKU MAJLIS PEGUAM!


MAJLIS PEGUAM & AKTA PROFESION GUAMAN. Tahukah anda bahawa MAJLIS PEGUAM tertakluk kepada AKTA PROFESION GUAMAN? Segala fungsi dan aktivitinya sudah ditentukan oleh akta berkenaan. Apakah peruntukan yang ada di dalam Akta Profesion Guaman jika didapati MAJLIS PEGUAM bertindak melakukan sesuatu yang dibenarkan oleh AKTA PROFESION GUAMAN? Di bawah adalah petikan peruntukan yang berkaitan. Peguam Negara mempunyai kuasa untuk melucutkan 


Sila lihat Seksyen 46A (1)(c)(iii) dan (2). Peguam Negara mempunyai kuasa untuk bertindak. Jadi kita desak agar PEGUAM NEGARA MENGAMBIL TINDAKAN DI BAWAH SEKSYEN 46A (1)(c)(iii) dan (2) AKTA PROFESION GUAMAN. Nak tungga apalagi?

TEPUK DADA TANYA IMAN!


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wow ini satu hadiah Hari Raya yang amat menggembirakan. Benar sekali, jika peguam aktif berpolitik kepartian dan cenderong kepada sesuatu pihak, maka peguam tersebut tidak dapat berlaku adil dan berkecuali. Peguam Negara MESTI mengambil tindakan segera sebab ini jelas tertera di dalam by-laws Majlis Peguam sendiri. Jangan tunggu dapat Peguam Negara baru lakkkkk!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...