Khamis, 15 September 2011

ACCIM PENJARAH & PENCEKIK DARAH RAKYAT SUDAH RESAH DENGAN KEDAI 1 MALAYSIA.

Golongan kapitalis Cina yang selama ini amat bongkak dan angkuh telah mula merasai penangan kebidapan mereka selama ini. Kedai Rakyat 1 Malaysia yang mendapat sambutan menggalakkan daripada rakyat menjadi sasaran ketidakpuashati golongan kapitalis Cina yang bersifat ultra kiasu. 


Luahan tersebut di buat oleh William Chen taikun The Lion Group yang bersuara bagi pihak kapitalis ACCIM penjarah dan pencekik darah rakyat. ACCIM ialah singkatan kepada Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina. 

Selama ini mereka mencekik dan menghisap darah rakyat marhaen dengan sesuka hati menaikkan harga barangan keperluan runcit serta sentiasa meletakkan kerajaan dalam keadaan defensif. Apabila kerajaan mendengar keluhan rakyat dan mula bertindak menzahirkan konsep Kedai Rakyat 1 Malaysia untuk membantu rakyat marhaen yang terdiri majoritinya daripada orang Melayu dan India, ACCIM mula berpeluh dan membantah usaha kerajaan membantu rakyat marhaen.


ACCIM melalui mulut lanun penindas ekonomi rakyat marhaen menyatakan Kedai Rakyat 1 Malaysia bakal menjejaskan golongan peruncit dari kelompok Cina ultra kiasu yang selama ini tidak tahu berterimakasih kepada kerajaan. Malah golongan kecil itulah selama ini mencekik darah rakyat marhaen dengan menetapkan harga runcit yang tidak masuk akal.

Lebih eloklah golongan tersebut terhapus terus dari senario ekonomi Malaysia agar rakyat marhaen tidak terus tertindas dan tertekan akibat monopoli harga barangan runcit yang tidak berperikemanusiaan.Adalah tidak wajar kerajaan mendengar keluhan golongan elitis Cina ultra kiasu yang selama ini banyak menindas rakyat dan menyalahkan kerajaan.


Konsep Kedai Rakyat 1 Malaysia sepatutnya diperbanyakkan lagi di seluruh negara dengan kadar 3 buah kedai dalam radius 2 kilometer. Ini boleh memberikan pengajaran perit kepada penghisap darah dan pencekik darah rakyat marhaen selama ini agar BELAJAR MENJUAL HARGA BARANGAN RUNCIT pada kadar harga berpatutan.

Kenapa tidak William Chen mendermakan keseluruhan hartanya untuk mengsubsidikan peruncit-peruncit lintah darat dan vampira ekonomi negara?

HAMBE SOKONG 300% SARANAN BLOGER GERAKAN ANTI PKR AGAR KERAJAAN JANGAN TAKUT DAN TUNDUK KEPADA GOLONGAN PERUNCIT ACCIM SANG LINTAH DARAT DAN VAMPIRA EKONOMI NEGARA!

TERUSKAN USAHA MEMPERBANYAKKAN KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA DI MANA-MANA SAHAJA! LAGIPUN ACCIM TIDAK AKAN MENGUNDI BARISAN NASIONAL PUN.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku setuju!!! pg mampus lintah2 darat2 tu..takder gunanyer pun nak mengampu dia orang ni.. last2 siap ugut kerajaan pulak nak tukar perniagaan mereka kat indonesia.. Pegi laa luuu.. lu tgk sendiri nnt mana lagi baik! bisneess kat Malaysia ka Kat Indonesia.. silap2 lu bungkus kat Indonesia mcm kes reformasi tu hari>>> baru padan muka!!! dah bagi bagi betis nak peha..

Brahim Nyior berkata...

Kalau jaga kebajikan golongan ultra kiasu ni, tahukah diorang berterima kasih? Hari ini, sokongan golongan ini bukan kepada kerajaan. Ada sahaja tindakan kerajaan yang tidak memuaskan hati mereka.

Kerajaan pimpinan Najib kena lebih tegas. Jaga kepentingan rakyat terbanyak yang memberi kepercayaan kepada anda, bukannya mengharapkan undi golongan yang tak tahu mengenang budi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...