Isnin, 29 Ogos 2011

SELAMAT AIDIL FITRI UNTUK SEMUA PASUKAN BANTUAN KEMANUSIAAN DI SOMALIA !

SELAMAT AIDIL FITRI PASUKAN BANTUAN KEMANUSIAAN DI SOMALIA ! DATUK AZEEZ DAN RAKAN-RAKAN TERMASUKLAH DINDA BONGSU PAPA GOMO. DI SANA LEMANG KETUPAT RENDANG TIADA NAMUN STOK DI SIMPAN UNTUK DINDA-DINDA SEGALA. SEMOGA SELAMAT KEMBALI KE TANAHAIR SELEPAS BERBAKTI DI TEMPAT ORANG.

Berikut adalah petikan ciplak mengenai pengembaraan mereka di sana di ambil terus dari blog Papa Gomo. Gomo ko nak marah? Kanda mohon maaf cam Kompas je laaa, untuk makluman dinda Gomo, Mat Sabu kena balun dengan Karpal  Singh kerna stemen bahlol pasal Bukit Kepong. Nak rokok?

Y, AUGUST 29, 2011

 

Gambar diatas merupakan pasukan tentera kerajaan sementara Somalia yang sedang mengawal keadaan dibandar mogadishu. bukan sebuah kenderaan tetapi kiri kanan dan seluruh pelusuk jalan dibandar Mogadishu ini dipenuhi dengan mereka yang bersenjata. Ada yang berpakaian seragam lengkap ada juga yang hanya berselipar. 

 

Baru sebentar tadi para sukarelawan yang terdiri dari Doctor diketuai Dato Azeez menghantar bekalan ubat ubatan ke Hospital Dar Al- Shifa yang mana hospital ini merupakan sebuah hospital Pakar dalam Mogadishu. 

 
Ketua Misi Kelab Putera 1 Malaysia 
Datuk Azeez Rahim 
 

Lebih kurang 30 kotak bekalan ubat ubatan yang telah dihantar buat hospital pakar Dar Al Shifa di Mogadishu ini. Antara ubatan yang disumbangkan iaitu Vaksin untuk kanak kanak dan dewasa yang mana merupakan satu hal yang terpenting bagi rakyat Mogadishu ini. 

 

Diluar Hospital sewaktu kami para sukarelawan menghantar sumbangan ubat ubatan para tentera sementara Somalia mengawal keadaan bagi memberikan perlindungan keselamatan buat kami semua. 
 

Datuk Azeez Rahim menyampaikan sumbangan 
ubat ubatan kepada wakil Hospital Dar Al Shifa 
 
Lagi ubat ubatan yang siap sedia untuk diagihkan esok 
kepada Hospital sekitar Mogadishu 
 
Tentera Sementara Somalia Sedang berkawal 

 
Air minuman yang merupakan sumber terpenting dalam Somalia. Dan untuk makluman semua harga air di Somalia ini harganya lebih mahal dari sebotol Coke botol 1.5ml. 

baca selanjutnya di blog Papa Gomo laaaaaa

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...