Ahad, 14 Ogos 2011

GUAN ENG MENYUNDAL SENSITIVITI AGAMA / RAS.



SIAPA YANG BIJAK MENCATURKAN POPULARITI DAN POLITIK DALAM PAKATAN HARAMJADAH? DAP? Bukan. Jawapannya ialah LIM GUAN ENG. Kelicikan Guan Eng berpolitik menyamai kelicikan Lee Kuan Yew. Guan Enng di anggap hebat dan berkarismatik oleh pengundi muda Cina yang bersifat pemberontak kerana Guan Eng pernah berjaya merosakkan reputasi dan kerjaya politik Datuk Seri Rahim Thamby Chik. Kerjasama erat sebenarnya telah lama berlaku antara Anwar Ibrahim dengan beliau bermula dengan episod memfitnah Datuk Seri Rahim Thamby Chik Episod tersebut menyaksikan bagaimana Guan Eng menggunakan peluang tersebut untuk memanipulasi Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim yang gentar dengan kehebatan pengaruh Datuk Seri Rahim Thamby Chik berjaya membangunkan Melaka melalui sumber perlancungan dan industri kecil sederhana. 

Di saat komrad-komrad sosialis religusnya mula di tekan hebat dalam isu DUMC, Guan Eng telah mengalihkan perhatian itu kepada isu larangan penggunaan pembesar suara bagi pembacaan al Qur'an. Namun usahanya itu kurang berjaya kerana ianya menjadikan isu-isu terhadap DAP semakin bertimpa-timpa tetapi berjaya mempengaruhi pengundi muda Cina untuk menyokong Lim Guan Eng. 

Hambe pernah mendedahkan dulu di dalam blog hambe mengenai sebuah laman di febuk yang didedikasikan kepada Guan Eng bagi mencari pengaruh untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Guan Eng sekarang ini sedang memanipulasikan isu sensitiviti agama / ras untuk membangkitkan kebencian kepada UMNO/BN. Pada masa yang sama, beliau memanipulasikan isu untuk meraih populariti di kalangan pengundi atas pagar Cina dan penganut kristian. 

Berhati-hatilah dengan tektik Guan Eng ini kerana beliau sedang mempopularkan dirinya di kalangan orang PAS melalui Mat Sabu, di kalangan pengundi muda Melayu melalui PKR dan di kalangan pengundi Cina melalui isu-isu sensitiviti agama / ras. Pada akhirnya nanti beliau akan di lihat seperti adiwaria yang sanggip mengorbankan dirinya untuk kepentingan orang lain walhal beliau hanya memnaipulasi kan sentimen orang ramai untuk mempopularkan dirinya sendiri.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...