Sabtu, 16 Julai 2011

PASCA KEGAGALAN BERSIH RM200: SALAH TETAP SALAH WALAUPUN KAWAN SENDIRI.

SALAH TETAP SALAH WALAUPUN KAWAN SENDIRI. KITA KENA INGAT, UCAPATAMA DS NAJIB YANG PERNAH MEMBERITAHU PERWAKILAN UMNO BEBERAPA PERKARA YANG PENTING YANG MAHU MENGUBAH PERSEPSI BAHAWA KERAJAAN INI ADALAH SEBUAH KERAJAAN FEUDALISTIK DAN KERAJAAN INI MAHU BERTRANSFORMASI MENGIKUT ARUS PERUBAHAN ZAMAN, TAPI KENAPA MASIH ADA YANG BERKATA DAN BERETORIK MENGATAKAN KERAJAAN INI FEUDALISTIK? DIMANAKAH BETULNYA ?

Saya tidak mempeduli apapun dengan kelulusan akademik MAZA mahupun retorik fahaman POLITIK BARU dan KUASA POLITIK KETIGA yang semakin banyak merapu dan meraban tidak tentu hala dan fasal dewasa ini. Dalam ISLAM sendiri mengajarkan kepada kita ' JIKA TIADA PERKARA BERMANAFAAT UNTUK DIKATAKAN, ELOK DIAM SAJA' 

Kita imbau kembali pada masa di awal DS NAJIB mengambil tampuk pemerintahan kerajaan, apakah yang beliau serukan ? BERUBAH ATAU REBAH ! kemudian semangat ini di bawa di dalam PRK HULU SELANGOR dengan cogankata BERANI BERUBAH ! Akhirnya BARISAN NASIONAL BERJAYA ! 

Kemudian DS Najib memperkenalkan pula pencalunan pemimpin mestilah CALUN MAMPU MENANG. Beliau dikritik hebat semasa menerima ISA SAMAD sebagai calun. Ternyata, DS Najib BENAR ! BARISAN NASIONAL MENANG LAGI ! 

Selepas itu, beliau memperkenalkan pula GTP (Government Tranformation Programme) Beliau dikritik hebat. Ternyata, beliau juga BENAR ! BARISAN NASIONAL MENANG LAGI !

Terbaru, sekali lagi beliau menyeru dan bersungguh-sungguh melaksankan 3 syarat sebagai Pemimpin dalam ucaptama di Pekan, Pahang, Pertama Calun Boleh Menang, Kedua Sifar Masalah Dalaman dan Ketiga bersifat Inklusif. Adakah ini CIRI-CIRI FEUDALISTIK sepertimana MAZA dan pihak pemberontak revolusioner anarkis pembangkang khayalkan mengenai Kerajaan pada hari ini?

Akhir sekali, dalam PERHIMPUNAN PERDANA DI PWTC sehari selepas rusuhan awam terancang BERSIH RM200, beliau menegaskan dan menyeru semua agar bersatu dalam barisan transformasi. Inilah yang sebenarnya membawa ketakutan kepada pendukung POLITIK BARU seperti SAIFUDDIN yang tidak pernah menjenguk kawasan Parlimennya tetapi sibuk mengampu sana sini.

Kejayan demi kejayaan yang dikecapi oleh BARISAN NASIONAL adalah kerana ahli-ahli UMNO dan pemimpin-pemimpin UMNO sudah mula BERUBAH dan bertransformasi. Inilah yang amat dikhuatiri dan ditakuti oleh pihak pembangkang mahupun grup POLITIK BARU dan KUASA POLITIK KETIGA.

Bagi mematahkan momentum kejayaan yang sedang diperolehi dan perubahan sikap UMNO, pembangkang mengadakan suatu rusuhan awam terancang yang dinamakan BERSIH RM200. Ini di sokong kuat oleh pendukung POLITIK BARU dan KUASA POLITIK KETIGA kerana mahu menyalahkan kerajaan, golongan yang mereka label sebagai BANGSAWAN/ ELITIS dan supaya mereka boleh mematahkan kembali semangat TRANSFORMASI dan BERANI BERUBAH melalui tuduhan-tuduhan liar serta tidak berasas melalui labelan FEUDALISTIK.

MAZA dikritik dan dikecam bukan kerana di dorong oleh sifat mengampu-ampu bodek membodek untuk mempertahankan FEUDALISTIK ( yang sememangnya tidak ada tapi cuma retorik pihak yang tidak sukakan DS Najib sahaja) tetapi kerana beliau bercakap tanpa berfikir semasak-masaknya. Tidak ada mesej terusrat dan tersirat dalam kata-kata MAZA melainkan ia sekadar mengampu Saifuddin dan 30 orang yang hadir dalam majlis tersebut demi mempertahankan sebuah retorik PEMIKIRAN FEUDAL PROLETARIAT (MARHAENIS) yang di bawa oleh fahaman POLITIK BARU , KUASA POLITIK KETIGA dan KELOMPOK PEMBERONTAK JALANAN ANARKIS DAPKRPASM.

MAZA kena banyak buat kerja HOMEWORK lagi sebelum dia bercakap.

TEPUK DADA TANYA IMAN

ingat PAS ingat AHZAB PEMBOHONG
ingat PKR ingat DAJAL AL MASIKH
ingat DAP ingat SOSIALIS CAUVINIS RASIS KOMUNIS.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...