Sabtu, 16 Julai 2011

PASCA KEGAGALAN BEERSHIT RM200: BAGINDA RASULLULLAH S,A,W, PERNAH BERDEMONSTRASI DI MEKAH UNTUK MENUNTUT PILIHANRAYA YANG ADIL & BERSIH??? LAHANAT PUNYA TRANUNGKITE !

PADA KALI INI, PORTAL PRO PAS, TERUNGKITE TELAH MENYIARKAN 1 PENDAPAT IJMA FOOLAMAK WARISATUS-SYAITHONIROJIM LAKNATULLAH YANG MENYALAHGUNAKAN KAEDAH USUL FIQH , QIYAS , DALAM MEMBAHASKAN PERSOALAN MUZHAHARAH, DEMONSTRASI JALANAN, BUGHAH, HIRAABAH DENGAN SUNNATURASUL BERDAKWAH DI MEKAH. PENDAPAT TERSEBUT BERTUJUAN MENAFIKAN KEBENARAN PENDAPAT SHEIKH AHMAD TIJANI BEN OMAR.

Saya petikan di sini suatu kiriman yang dikirimkan ke dinding akaun Facebook saya oleh seorang yang pro pembangkang :yang memetik pendapat foolamak warisatus-syaithonirojim laknatullah TRANUNGKITE-



ULAMAK TOLAK DEMONTRASI - UTUSAN (JUMAAT -15/7/11)


Saya tidak lah sebijak dan sehebat Sheikh Ahmed Tijani ulama yang menetap di Amerika Syarikat kelahiran di Accra, Ghana 

TETAPI SEKADAR INGIN BERKONGSI2 ILMU...

Demonstrasi adalah satu kalimah inggeris yang diambil dari kalimah demonstration.
Didalam Kamus Dewan Bahasa, Demonstrasi mengandungi dua makna. Pertama: penerangan, peragaan, penunjukan tentang cara kerja sesuatu mesin, keluaran dan lain-lain; Kedua: tunjuk perasaan dengan cara berkumpul beramai-ramai, berarak dan lain-lain.
Di dalam Bahasa Arab, Demonstrasi dipanggil dengan MUZHAHARAH. Di dalam perbahasan Islam, Islam membahagikan demonstrasi kepada dua bentuk, iaitu (1) demonstrasi liar dan (2) demonstrasi aman.

RASULULLAH JUGA PERNAH BERDEMONTRASI(MUZHAHARAH)

a. Rasulullah SAW pernah melakukan demonstrasi aman di kota Makkah. Peristiwa ini terjadi setelah Nabi SAW diperintahkan oleh Allah Ta'ala supaya berdakwah secara terang-terangan. Baginda lalu memerintahkan kaum Muslimin keluar dan berjalan membentuk dua barisan menuju Ka'bah. Satu barisan dipimpin oleh Umar ibn al-Khattab dan yang satu lagi dipimpin oleh Hamzah ibnu Abdul Muthalib. Dengan diiringi laungan takbir dan kalimah suci La ilaha illallah, kaum Muslimin berjalan mengelilingi Ka'bah. Rasulullah sendiri berada di dalam kelompok tersebut memberi arahan.

b. Rasulullah SAW juga pernah menghimpunkan kaum Quraish di Bukit Safa untuk menyeru kepada mereka supaya beriman kepada Allah dan menjelaskan bahawa Baginda adalah Rasul yang diutus Allah kepada manusia.

DAN ADA YG BERKATA DEMONTRASI INI DARI ORANG KAFIR,KITA TAK BOLEH IKUT....
a. Sirah menjelaskan, ketika berlaku peperangan ahzab, Rasulullah SAW telah meminta pandangan dari kalangan sahabat supaya menyatakan pandangan-pandangan mereka. Lalu telah memberi pandangan oleh Salman Al-Farisi dengan menggali parit dengan alasan, taktik peperangan itu diamalkan oleh golongan Majusi (golongan yang menyembah Api) di Farsi ketika itu. Mendengar pandangan tersebut, Rasulullah menerimanya.

b. Di dalam sirah juga jelas menyatakan penerimaan Rasulullah SAW menjadikan golongan kuffar quraish yang ditawan dalam peperangan Badar, supaya menjadi guru-guru yang mengajar kepada anak-anak orang Islam di kala itu.

WALLHUALAM BI SHAWAB
(Petikan dari tranungkite)




KEPADA SAUDARA SAUDARI SEAGAMAKU, KETAHUILAH BAHAWA INILAH (PENDAPAT YANG DIBERIKAN TRANUNGKITE) YANG DIKATAKAN SEBAGAI PENGARUH IBLISETANIROJIM LAKNATULLAH di mana SUATU PERBUATAN YANG HAARAMJADAH DIKATAKAN HALAL OLEH PEPUAK PAS PKR DAP PSM PRM.

PENDAPAT PTRANUGNKITE MERUPAKAN HASUTAN KEPADA RAKYAT JELATA AGAR MEMBERONTAK DAN ITU TAK MENGAPA KERANA JUNJUNGAN BESAR BAGINDA RASULULLAH S.A.W PERNAH BERDEMO UNTUK MENUNTUT PILIHANRAYA ADIL & BERSIH DARIPADA PENGUASA KOTA MEKAH.  PENDAPAT YANG DIKELUARKAN OLEH TARNUGKITE ITU AMAT MERBAHAYA KEPADA AKIDAH UMAT ISLAM DI NEGARA INI !

KEPADA PIHAK JAKIM DAN PIHAK BERKUASA YANG BERKENAAN SILA AMBIL TINDAKAN YANG SEWAJARNYA ! PERKARA SEPERTI INI TIDAK HARUS DIBENARKAN BERTERUSAN !

PAS SUDAH MULA KEMAROK KUASA DAN MEROSAKKAN AKIDAH UMAT ISLAM SECARA TERANG-TERANGAN !

TEPUK DADA TANYA IMAN

ingat PAS ingat AHZAB PEMBOHONG BERSIRI
ingat PKR ingat DAJAL AL MASIKH
ingat DAP ingat SOSIALIS CAUVINIS RASIS KOMUNIS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya matlamat telah menguasai pertimbangan mereka sehingga menghalalkan cara membuka laluan utk memenuhi kehendak politik mereka. Sbg rakyatbiasa, saya amat terkilan dengan pertelagahan terutama dikalangan para ilmuan/ulama' islam yg secara jelas mengeluarkan fatwa yg mengelirukan, mementingkan suatu pihak dan dilihat sgt bias (dengan izin) kpd lingkungan mereka shj. Perlu kita ingat bahawa perundangan islam mempunyai prinsip-prinsip Keadilan, Tidak menyusahkan, Tanggungjawab, beransur-ansur dan menyeluruh. Berbalik kpd Demonstrasi709, adakah Qiyas yg difatwakan oleh ulama'penyokong menepati prinsip perundangan islam seperti yg disebutkan? Jelas pada pandangan kita bahawa penganjurannya sangat bercanggah dengan nilai-nilai Islam. Adakah layak demo yg terjadi itu kita samakan seperti berkumpul semasa solat berjemaah.. spt menunaikan haji di Makkah? TIDAK bukan?

Stramoda Maposa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...