Rabu, 8 Jun 2011

ANAK BANGSA APA? KELUCAHAN MELAMPAU HANNA YEOH.

Hanna Yeoh contoh pemimpin tidak sedar diri. Angkuh sombong dan enggan menerima kenyataan bahawa anaknya adalah seorang warganegara Malaysia, sebagai seorang warganegara Malaysia dia berhak mengetahui keturunannya dari mana, Melayukah, Cinakah, Indiakah atau keturunan bangsatkah.
1. Bangsa Malaysia, itulah yang dituliskan oleh Hanna Yeoh dalam butiran kelahiran anaknya hasil perkongsian air mani hanyirnya dengan seorang warganegara Malaysia keturunan India. Kenapa dia tidak tulis sahaja keturunan anaknya itu CINDIA ? Atau pangkah sahaja lah kedua-dua ruangan pada keturunan Cina dan India. Susah sangkatkah? Mari kita minta Hanna Yeoh perjelaskan apakah TAKRIFAN UNDANG-UNDANG yang terpakai kepada jenis keturunan yang dia tulis tersebut? Kalau mengenai kewarganegaraan adalah di sebut sebagai WARGANEGARA MALAYSIA dan BUKAN WARGANEGARA MALAYSIA. 

2. Inilah sikap bangang yang seringkali dipertontonkan oleh pemimpin-pemimpin dapkrpas pada setiap masa. Itupun masih ada pula yang menyokong tindakan bangang tersebut. Apakah tujuan dan niat Hanna Yeoh berbuat bangang ? Hanya semata marah kerana perlu mengisi dalam borang kelahiran mengenai bangsa anaknya? Salah ke borang tersebut atau sebenarnya salah Hannah Yeoh yang keras kepala dan mahu tunjuk egoisnya konnnya dialah pejuang bangsa Malaysia? 

3. PAS baru sahaja bertukar jenama, kini DAP hendak bertukar menjadi PEJUANG BANGSA pula? Apa punya bahlol.

KIta ucapkan tahniah ke atas kelahiran anaknya Hannah Yeoh kepada ibu dan bapanya dan kita berharap agar anaknya tidak menjadi bangang seperti ibunya tetapi menjadi lebih cerdik daripada ibunya dalam menyatakan kepada dunia, SAYA ANAK MALAYSIALAH MUMMY!. TEPUK DADA TANYA IMAN

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...