Ahad, 29 Mei 2011

KAUM CINA MULA MERASA TERPINGGIR DAN TERANCAM (9): Tuntutan Yang Melampaui Hak Berpatutan.



EDISI INI DIKELUARKAN KEMBALI kerana akhir-akhir ini Ketua kelompok Cina Chua Soi Lek dan gerombolannya (bukan semua) yang sudah hilang arahtuju dalam politik kini membuat tuntutan-tuntutan yang melampaui hak berpatutan dalam soal biasiswa dan masih membontoti semangat cauvinisma rasis DAP.



1. Penerima Biasiswa yang diberikan oelh kerajaan Barisan Nasional sebagai menunaikan janji mengikut polisi Transformasi 1 Malaysia, ialah sebanyak 4 000 orang. Seramai 1 400 orang dari kaum Cina menerima biasiswa tersebut. Chua Soi Lek masih belum waras lagi nampaknya apabila membuat gesaan dan terus menerus mendesak secara melampau batas hak berpatutan.

2. Pentadbiran DS Najib sendiri pun sudah terlalu banyak mengesot dalam soal pemberian biasiswa ini hanya semata mahu menunjukkan keikhlasan beliau mengenai keprihatinan pentadbirannya. Beliau sanggup menghadapi kritikan hebat akibat tindakannya itu yang telah menimbulkan pula keresahan di kalangan pelajar cemerlang 9A dan 8A etnik lain khususnya etnik Bumiputera yang mana hak tersebut telah dijamin di dalam Perlembagaan Malaysia.Masih belum cukupkah apa yang pentadbiran DS Najib berikan kepada 1 400 orang pelajar kaum Cina tersebut? Jangan melampau sangat dan bersikap ultra kiasu kelak kaum Cina juga akan sentiasa rugi sepanjang masa.


3. Negara sudah menghampiri titik di mana semakin ramai bilangan etnik Bumiputera berjaya dalam mendapatkan 9A dan 8A, akan tiba masanya nanti apabila jumlah pelajar Bumiputera yang cemerlang melebihi kecemerlangan pelajar etnik Cina dalam ratio 600 : 1 ( 600 pelajar Bumiputera cemerlang berbanding 1 pelajar Cina cemerlang). Masa itu apakah ketidakwarasan Chua Soi Lek masih mahu diperturuti?

4. Realitinya, kaum Cina dari dulu sehingga sekarang masih duduk dan terperangkap dalam pemikiran sempit alam budaya Cina sendiri yang sering menganggap mereka lah terhebat dan tidak mahu menerima persaingan hebat daripada mana-mana kelompok lain. Golongan persatuan peniaga dan Dewan perniagaan kaum Cina jugalah bertanggungjawab sepenuhnya mencipta Inflasi Harga pada masakini. Inilah baruanya perangai mereka semata-mata mahu membuka jalan kepada DAP menguasai Malaysia. Belumpun mereka menguasai sepenuhnya, mereka sudah tunjukan lagak samseng Ah Long. 


5. Malah Budaya Rasuah jugalah bermula dari amalan perniagaan mereka yang selalu memujuk halus pegawai-pegawai kerajaan dan ahli politik dengan 'Duit Kopi' apabila sudah ketagihan dan/atau ada yang mahu keluar, terjun bangunanlah jawabnya. Pentadbiran DS Najib sudah patut sedar bahawa hanya ada 1 cara sahaja untuk menundukkan kaum Cina ini iaitu MEMPERKASAKAN BUMIPUTERA DALAM SERBA SERBI kerana kaum Cina hanya tunduk kepada kaum yang lebih perkasa dan kuat daripada mereka seperti orang Putih dan puak Manchu yang pernah menjajah mereka. 

6. Pentadbiran DS Najib juga wajib menghapuskan semua KONGSI GELAP dan MAFIA CINA SEBERANG LAUT,  lakukan sepertimana yang pernah dilakukan oleh RANCANGAN BRIGGS di bawah SIR HENRY GURNEY yang memisahkan kelompok majoriti Cina dengan kelompok komunis. Aktiviti PERJUDIAN, RUMAH MAKSIAT, PENYELUDUPAN, PERDAGANGAN MANUSIA, PELACURAN dan DADAH WAJIB DIHAPUSKAN TERUS. Aktiviti inilah yang menjana pendapatan kongsi gelap dan kumpulan Mafia Cina yang menjadi dalang kepada komuniti peniaga dan Dewan Perniagaan Cina. Kelemahan kekuatan Kongsi Gelap dan Mafia Cina bakal memerdekakan Persatuan dan Dewan Perniagaan Cina sekaligus mengembalikan mereka ke pangkuan Barisan Nasional.

Kumpulan Pemikir pentadbiran DS Najib sepatutnya memberikan penekanan dan tumpuan kepada penghapusan dan pemecahan rangkaian PASARAN MODAL HARAM melalui kegiatan PEMBERSIHAN WANG HARAM [ MONEY LAUNDERING] dan bukannya berfikir seperti kartun Walt Disney ataupun kartun watak TOM and JERRY. TEPUK DADA TANYA IMAN.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...