Rabu, 23 November 2016

KU NAN SUDAH DITAKDIRKAN MENJADI SUA UMNO BARU.

Hasil carian imej untuk Ku Nan di kritik gerakan Merah

BISMILLAHI
salamun 'alaikom

Ku Nan sudah ditakdirkan menjadi SUA UMNO BARU.

Sesiapa yang mendesak Ku Nan meletak jawatan bererti tidak redha & tidak rela dengan Takdir Allah Hu Ta'ala.

Baginda Rasul Allah Mohammad bin Abdullah shallallahu 'alaihis salam pernah memberikan peringatan kepada umat nya supaya tidak menentang pemerintah. Ku Nan adalah sebahagian dari Saf Pemerintah.

Sebarang rasa tak puas hati, terhadap Ku Nan kerana kenyataan nya yang belom di buat sebarang tindakan oleh Ku Nan, adalah Budaya Duri Dalam Daging.

Sehebat mana pun seseorang itu merasakan diri nya adalah Pejuang & Pembela Parti yang dianggotai oleh nya, tidak patot dan tidak wajar samasekali melanggar Saf Kepimpinan. Ada saluran dan ada kaedah yang sudah ditetapkan. Tidak perlu Lari dan menyimpang terlalu jauh dari saluran yang sudah ditetapkan untuk memboktikan kepoweran kepada Mark zuckerberg.

Menentang Saf Kepimpinan bukanlah cara untuk memperlihat kadar meter Power di Media Sosial. Kerana Media Sosial dimiliki oleh Mark Zuckerberg. Maka, sebarang Power & Pengaroh yang dikhayalkan dipunyai sebenarnya tertakluk kepada Mark Zuckerberg, pemilik Facebook aplikasi media sosial. 

Jasa kepada Perjuangan dan ketaatan kepada Parti bukan sahaja di nilai kepada kejayaan menyahut cabaran pihak lawan di jalanraya atau setegar mana sifat melawan ketua, tapi ianya juga di ukur kepada sejauh mana seseorang itu mampu mengekang kemarahannya.

Setiap anggota kepada parti mempunyai tugas dan fungsi memasing sebagai Jentera Parti.  Melawan Saf Kepimpinan bukanlah salah satu tugas dan fungsi tersebot. Sebaliknya perbuatan itu adalah satu Pincang-Tugas dan Nyah-Fungsi.

Ku Nan adalah sesosok manusia dan bukan batu granit yang takde telinga, akal fikiran serta pertimbangan jika di bawa berbincang molek-molek.

Lagipun, jika benar-benar seorang Pejuang, maka apa nak ditakotkan dan dikeriaukan sangat kenyataan manja Ku Nan? Bukankah pepatah Melayu dah sebot,

" Sayangkan Anak di rotan, Sayangkan isteri, Berskandal Ramai" 

Seorang Pejuang kenalah berani nak hadap sebarang Hukuman daripada mana-mana pihak. Namun , kalau hanya berselfi dan menguplod 'Live Video' sambil bersantai-santai , kemudian melawan Saf Kepimpinan, itu bukan Semangat Seorang Pejuang tapi Hangat Tahi-tahi Ayam.

Ada banyak lagi pekerjaan lain yang lebih bermanafaat jika mahu menjaga dan membela Perjuangan Parti. Melawan Saf Kepimpinan hanyalah mengundang malang bagi diri sendiri. Dan memburukkan lagi imej parti.

Ku Nan dan kenyataan nya bukanlah Batu Penghalang kepada mana-mana individu yang mahu memboktikan Semangat Perjuangan Membela Parti. Sesiapa saja boleh memboktikan Semangat Juang nya di luar parti. Apalah sangat nak berkecil hati dengan kenyataan Ku Nan kerana bukan kah seorang pejuang itu Jiwa nya amat Besar? Kenyataan Ku Nan kecil sahaja.

Usahlah membuat pekerjaan sia-sia setelah penat lelah 'berjuang di jalanraya' mempertahankan maruah parti.

Usahlah berkecil hati setelah berjaya memboktikan betapa Besar Hati berjuang di jalanraya mempertahankan maruah parti.

Sebagai memboktikan pengakuan Pejuang maka elok lah diboktikan dengan Keberanian menghadapi apajua risiko akibat pengakuan itu.  Ku Nan hanyalah perkara kecil bagi seorang Pejuang Berjiwa Besar dan Bersemangat Kental.

Jangan jatohkan standard setelah berpenat lelah memperolehi standard itu.

walaikumus salam 
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...