Selasa, 12 Ogos 2014

PKR TERKUNCI MATI BILA PEMAIN UTAMA DAP TURUT CENDERUNG MENYOKONG TSKI.



YENNADEI .... 

Makin seronok episod Langkah Kajang ini. Ok lah DSAI ada bikin Surat mahu jumpa Sultan kasi explen apa pasal DSAI pecat Khalid Ibrahim. Itu surat tarikh hari Ahad, minta mahu jumpa hari Isnin; semalam lah 11hb April 2014. Tapi TSKI pun sudah kasi surat mao explen perkara sama. Jadi Sultan Selangor sudah kasitau sama Setiausaha Sulit baginda, kasitau sama DSAI tarak payah jumpa sebab TSKI pun mau jumpa kasi explen perkara sama. Ini info semua tarik dari dalam itu Kenyataan Media Pejabat Setiausaha Sulit Sultan Selangor tarikh ini hari itu jam sikit atas enam petang ada keluar sana Astro Awani punya websitus. 

Jadi, PKR sudah panggil-panggil ini malam kasi meeting baik punya. Kasi taruk nama lain. Beri sama Sultan mau jumpa juga. Tarapa lah. 

Persoalan kepada rakyat, sejauhmana pula Institusi Raja-raja Melayu akan diheret oleh PKR-DAP?
Sasaran Utama dalam episod ini bukan jawatan TSKI tapi Kuasa-kuasa Raja-raja Melayu yang berkaitan dengan perkenan memahsyurkan ADUN yang mempunyai kepercayaan majoriti DUN menjadi MB.

TSKI orang kuat dan penyumbang dana politikal terbesar bagi PKR. Tian Chua pun kalah.
Pemilihan TSKI menjadi MB Selangor pun kerana kekukuhan kewangan beliau.
Sebab itu pada PRU 13 lalu, Tun Daim menyebutkan jika BN mahu Selangor kembali, sila kemukakan calun MB yang paling berwibawa daripada TSKI. 

Aliran insiden pun begitu mudah dan semua laluan sudah dijangka awal-awal. 
Ada kemungkinan besar, akan dibawa ke mahkamah untuk Rujukan Kehakiman bagi menentusahkan prosedur, tatacara dan tatasusun.

Ada banyak persoalan perundangan boleh dibangkitkan dalam isu MB Selangor ini.
Kes duluan dalam isu MB Perak sudah ada.

Langkah seterusnya daripada PKR-DAP ialah mematahkan dan mematikan semua syarat-syarat dan prasyarat yang dijadikan alasan penghakiman dalam kes MB Perak dulu.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...