Khamis, 19 Disember 2013

KEWELAHAN DENGAN RETORIK POLITIKAL LIBERAL PROGRESIF YANG PASIF & NEGATIF @NajibRazak

Rakyat sudah kewelahan , kepenatan maksimum, dengan retorik liberal progresif yang berimpak pasif serta negatif . Pertama, penyokong setia dan tegar BN/UMNO seperti ambe, dijadikan pasif dan defensif terhadap semua serangan fitnah-mehnah isu politikal yang lagha daripada pembangkang Hopeless. 

Kami tak lupa bagaimana Ketua Biro Media Sosial, Ibdil, cuba mematahkan semangat juang kami. Andai ianya dilakukan oleh pembangkang, kami maklum. Tapi, bila ianya datang daripada EXCO PEMUDA Liberal Progresif dibawah KJ, kami berpendapat, #Lifestyles bermaksud mengiyakan semua isu politikal pembangkang untuk menjatuhkan maruah dan imej BN/UMNO. Adakah ini yang YAB Dato Seri selaku PM mahukan?

Kedua, idea-idea Liberal Progresif bertentangan dengan asas kenegaraan dalam Perlembagaan Malaysia. Ianya sama saja dengan dasar politikal bawaan DAP PKR dan PAS. Jika Ketua Pemuda si KJ merangkap Menteri KBS beriya mahukan Liberal Progresif, mohonlah beliau letak jawatan dan menyertai DAP PKR PAS sahaja. Kerana kami selaku penyokong dan pengundi BN/UMNO sesekali tidak merestui Transformasi Politikal BN/UMNO kepada Liberal Progresif.

Kami menyokong dasar transformasi selagi mana ianya bukan bermaksud menjadi satu gerakan senyap Liberal Progresif. BN/UMNO sejak awal penubuhannya , sesekali tidak pernah melakukan transformasi ke arah Liberal Progresif.

Liberal Progresif bermakna, menyahtaraf kedudukan Islam selaku agama rasmi Persekutuan. Menerima semua gaya kehidupan baik yang dalam tabie' atau diluar tabie'. Menerima dan melupakan terus teras kerohanian yang selama ini membentuk budaya serta jatidiri Melayu.

Tiada jaminan dan tiada kepercayaan kami kepada Liberal Progresif. Kami masih percaya bahawa tanpa Liberal Progresif, BN/UMNO mampu meraih semula kepercayaan rakyat. Kami juga percaya tanpa konsultan asing, pihak YAB Dato Seri mampu sendiri memandu negara menjadi Negara Maju dengan kepakaran tempatan. 

Pihak pembangkang sememang sudah tidak boleh diharap lagi. Isu politikal mereka hanya menimbulkan seribu macam masalah tanpa penyelesaian. Kami percaya, pihak DAP sedang melakukan Agenda Penghapusan Etnik keatas bangsa Melayu. Dan kami juga percaya, Liberal Progresif juga merupakan satu gerak kerja halus selari dan seiring dasar kiasu cauvinis DAP berkenaan. 

Malaysia adalah kawah rasisma yang sedang mengelegak. Hanya kesantunan dan kesopanan Melayu sahaja yang menjadi penghalang kepada letusan yang mengerikan. Tapi kesabaran Melayu ibarat kisah memanjat pokok bayas untuk menyelamatkan diri dari lemas dalam banjir. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...