Selasa, 1 Oktober 2013

DAP Roket Karat Buat Lawak Bodoh Pemilihan CEC- Ahli DiPecat Boleh Mengundi.

Sukanya Janice Lee (Ahli Yang DiPecat serta-merta baru-baru ini kerana bertanding sebagai Calon Bebas pada PRU13 lalu) 
Disengajakan atau sengaja buat lawak bodoh untuk mencabar kredibiliti Ketua Pendaftar Persatuan dan Akta Pertubuhan? Takkanlah, alasan komputer 'glitch' dan 'worksheet' lagi? Atau sengaja nak buat alasan agar boleh dibuat pengiraan semula? Atau nak cetuskan satu lagi gelombang 'kebencian' kepada kerajaan untuk menjustifikasi , kononnya DAP tertekan dan ditekan sebab 'tak boleh dikalahkan' (Titanic pun boleh tenggelam, dan roket Challenger pun boleh meletup, inikan Parti Tupperware cam DAP)?

Banyak persoalan timbul, gara-gara kehadiran Janice Lee dalam pemilihan semula CEC. Kes mahkamah masih berjalan oleh ahli yang tak berpuashati. Jadi, apa status sebenar pemilihan CEC DAP? Kita pun naik hairanlah, bagaimana sebuah parti yang mendakwa mengamalkan ketelusan, keterbukaan dan 'Bersih' (waima Ambikgaga dah 'restu' amalan rasuah kecil-kecilan) dari rasuah tahap Dewataraya serta penyelewengan, boleh buat-buat tak nampak ada 'Pengundi Hantu' hadir dalam proses pengundiannya? 

Keputusan pemilihan CEC kali ini menyaksikan Guan End dan bapanya, Kit Sial ditolak oleh ahli-ahlinya. Guan end jatuh ke tempat 5. Dan undi kepada Kit Sial merosot. Tapi, kalau buat matematik, nampak sangat semua undi itu pergi kat Zairil. Atas arahan siapa agaknya ? Sebuah parti macam DAP, waima terang-terang berak diatas jalan, tetap perbuatan dan tindakan itu dianggap 'Suci' dan 'Mulia'. Sampai ketahap begitu , DAP perbodohkan semua orang. Perbodohan itu bergatung sepenuhnya kepada kebencian keatas UMNO/BN. MCA jangan harap lah nak berbunyi. 

Memang banyak sangat benda-benda ajaib bin pelik berlaku dan terjadi didalam pemilihan CEC kali ini. Nampak benar, niat jahat DAP perlekehkan dan tak menghormati Akta Pertubuhan. DAP roket karat hengat negara ini mak bapak diaorg punya ker? Buat tindakan ikut sukahati Lim anak-beranak. Tu baru, MCA dan GERAKAN beri Pulau Pinang dan Selangor kat depa , belum dapat satu Malaysia lagi. Baru ada dua orang ADUN malaon kulit sawo matang yang tak sedor diri, berlagak tahap Dewataraya langit kelapan. 

Apapun, ambe ucap tahnah kat Lim anak-beranak dan puak-puak tolol yang menyokong DAP, lepas ni berlambak-lambak lah artikel ambe hantam DAP roket karat. Nak saman ambe? Saman lah, ambe pun boleh buat tuntutan-balas jugak. 

1 ulasan:

MymassaVoice berkata...

Hantam bro jangan takut menegakkan kebenaran!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...