Sabtu, 3 Ogos 2013

Pemansuhan I.S.A., EO dan Bantuan Sekolah Vernakular Adalah Pemerkosaan Perlembagaan.

POLITIKUS ialah manusia yang bergiat di dalam politik di atas dua tujuan:-
  1. Untuk memperolehi nikmat dan membeli 'sokongan'; dan 
  2. Untuk mengekalkan status-qou kekuasaan, kedudukan, jawatan dan pangkat.

Kelompok politikus tidak berjuang di atas sebarang prinsip, intergriti, kewibawaan dan kepentingan umum. Poket dan perut mereka diutamakan. Politikus tiada setiakawan dan bertindak seperti sekawan serigala berbulu bebiri. Sanggup memijak kepala rakan untuk naik ke atas.

Kelompok Politikus tidak mengenal siapa pembodek, siapa pengampu, siapa yang benar-benar komited dan siapa yang benar-benar berkorban. Kelompok politikus gemar  membela dan menyimpan para pengkhianat di kalangan mereka. Politikus mudah di beli dan tiada sedikitpun sifat keberanian. 


Kadar jenayah semakin meningkat kerana politikus berkuasa. Kerana terlalu ramai para pembodek dan pengampu yang mengipas bontot politikus. Menyebabkan politikus tiada sifat keberanian mahu membantah kehendak pembangkang. Bila I.S.A. dan E.O dimansuhkan , ianya dilakukan atas dasar kebaculan politikus. Bukan berdasarkan kepada mematangkan masyarakat. Aliran sekolah vernakular yang diberikan bantuan kerana politikus mahu 'membeli' sokongan dan undi. Akhirnya, strategi itu memakan diri politikus sendiri. 

Pemansuhan I.S.A. , E.O dan bantuan sekolah vernakular adalah pemerkosaan politikus kepada keluhuran Perlembagaan Malaysia. Agak malang, kerana 13 juta pengundi Malaysia bukan memilih negarawan tetapi politikus yang menjadi tunggul-tunggul kayu cantik di dalam Dewan Rakyat. Malah, kita selaku pengundi bersalah kerana memilih politikus menjadi tunggul-tunggul kayu yang kemudiannya memperkosa Perlembagaan.

Semasa I.S.A dan E.O dimansuhkan, para politikus tunggul kayu, tidak bersedia memantapkan Polis. Kini, setelah temasya tembak-menembak berlaku, barulah politikus tunggul kayu sedar betapa perlunya I.S.A. dan E.O. Begitu juga bila politikus memberi bantuan kepada sekolah vernakular yang akhirnya melahirkan warga Malaysia yang tidak patriotik dan penentang kerajaan.

Teramat malang, kerana tindakan pemerkosaan politikus tunggul kayu kepada Perlembagaan berterusan. Ini kerana para pembodek dan pengampu mereka mempertahankan pemerkosaan itu berlanjutan tanpa remedi. Berbagai slogan dan cogankata politikal murahan di cipta bagi menjustifikasikan pemerkosaan tersebut. Tapi apa faedahnya kepada rakyat dan pembelaan kepada Melayu ?

Selagi politikus menjadi tunggul kayu dan terus memperkosa Perlembagaan, selagi itulah kita mengurut dada kita melihat Perlembagaan terus-menerus diperkosa tanpa belas kasihan. Bila kadar jenayah naik mencanak, ambe lebih cenderung mempersalahkan para pembodek, pengampu dan tukang karut para politikus. Kerana merekalah, pemimpin negara menjadi politikus tunggul kayu. 

Kita perlu mendesak dan menyedarkan para pemimpin bahawa mereka sedang diperkosa oleh para pembodek, pengampu dan tukang karut yang mereka bela sendiri. Selagimana, para pengampu, para pembodek dan tukang karot lebih berkuasa daripada pemimpin, selagi itulah pemimpin menjadi politikus tunggul kayu. Apakah ini yang rakyat mahukan?

2 ulasan:

PUTRA MERDEKA berkata...

gua cilok bro..tq

Jas Salleh berkata...

sila sila Putera Merdeka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...