Jumaat, 8 Mac 2013

SEMAKIN JELAS PENAJAAN PKR KEPADA PENGGANAS KIRAM III SUKU MELALUI BAPA SAIFUL U-TURN.


Keadaan mayat salah seorang anggota polis yang dipenggal kepalanya ketika diserang hendap oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah, baru baru ini. Bulatan atas, anggota badan manakala bulatan bawah, kepala - UTUSAN


Cebisan organ paru paru dan hati salah seorang anggota polis yang dibunuh kejam oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Sabah, baru baru ini - UTUSAN


Bapa Saiful, Bukhari Lajim hilang tiga minggu kerana masalah kewangan kemudian muncul membuat PC bagi mengalih isu penglibatan Anwar Ibrahim dengan pengganas Kiram III suku dalam insiden Lahad Datu.

Sudah jelas bukan? .... bermula dengan " U ulang I saman U!" oleh Anwar Ibrahim diikuti dengan ugutan apek cibai terpundek Tian Chua mahu menyaman semua bloger dan pengamal media yang menyiarkan kenyataannya menghina anggota keselamatan negara, terkini drama kalihan daripada bapa Saiful mengikut skrip Anwar Ibrahim.

Saiful memperjelaskan seperti berikut:-
"Bapa saya dipergunakan, saya tetap ISTIQAMAH dan TIDAK SEKALI 
BERGANJAK..tengah fikir apa tindakan seterusnya. mohon sahabat-sahabat sabar dan doakan saya"
Jam 5 petang ini, Saiful akan membuat sidang media untuk memperjelaskan kepada semua apa yang sebenarnya berlaku.

Dalam lapuran Malaysiakini, kenyataan yang diberikan oleh bapa Saiful sendiri bercanggah, lihat :
“Ini adalah konspirasi politik jahat untuk membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kali kedua,” kata Azlan.
“Saya memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya.Beliau dan keluarganya telah banyak menderita dan sengsara akibat fitnah ini,” tambah beliau. 
“Saya lakukan pendedahan ini kerana setelah sekian lama saya mengumpul maklumat-maklumat sama ada semasa dalam  perbicaraan mahupun yang dikirim kepada saya oleh orang ramai.
“Saya dapati kebenaran mula terserlah dan jelas kelihatan,” terang Azlan. 
Ok bandingkan dengan kenyataannya selepas itu yang berkata:-
“Segalanya dirancang begitu rapi oleh pegawai khas di Pejabat Perdana Menteri, malahan skrip yang saya baca selepas sidang media  keputusan kes liwat tahun lalu juga disediakan oleh pegawai tersebut.
Welaweh mana yang betul ne Pak Bukhari?
Kalo dah betul awak tu diberikan skrip ..... kenapa awak tunggu sampai sekarang dan kumpul maklumat-maklumat lagi?
Kan dah nampak awak tu berkalih dalam BERBOHONG?
“Malahan, anak saya (Saiful Bukhari) sendiri tidak pernah menceritakan tentang kejadian (liwat) dan pertuduhan tersebut kepada  saya... saya juga tidak pernah dipanggil menjadi saksi dalam kes tersebut,” terang Azlan ketika memainkan peranan dalam kes liwat  kedua tersebut.
Apabila ditanya sama ada Azlan akan menasihati anaknya, Saiful supaya menarik atau menggugurkan rayuan yang dibuat di  Mahkamah Rayuan, Azlan berkata: “Saya tidak mahu campur tangan ataupun menasihati Saiful untuk menarik balik kes rayuan atau  menggugurkannya, terpulanglah kepadanya untuk meneruskan ataupun tidak”
“...saya tidak mahu komen mengenai kes mahkamah (Mahkamah Rayuan) yang masih berjalan, tapi apa yang saya dedahkan hari ini  adalah pengakuan sukarela saya.”
Pelik kan, punya la lama Pak Bukhari nak dedahkan benda sebenarnya.
Dan mendedahkannya pada saat-saat getir Anwar Ibrahim nak menafikan penglibatan beliau dengan pengganas Kiram III Suku yang kini menghadapi KEKALAHAN TERUK.

Jangan lupa, Anwar Ibrahim turut mengupah 4 orang bodigad Filipina semasa membuat lawatan ke Filipina sebelum insiden Lahad Datu.
Apakejadahnya upah bodigad plak?
Melainkan jika ada sesuatu niat & agenda yang tersembunyi ... betul tak?

Puak MNLF, MILF, SSDI, Sulu Sabah/ Malaysia pun sudah menyatakan mereka tidak akan menyokong dan membantu pengganas Kiram III Suku.

Inilah permainan licik Politik Kotor Anwar Ibrahim apabila segala usahanya dan konspirasinya gagal mencapai matlamat dan objektif yang dikehendaki olehnya.

Jangan lupa Tun Dr Mahathir pernah memberikan amaran mengenai Anwar Ibrahim bahawa Anwar Ibrahim jenis manusia yang sanggup menjual ibunya sendiri untuk mencapai matlamatnya.

Nak tahu apa yang Anwar Ibrahim mahu sembunyikan daripada orangramai dalam insiden di Lahad Datu dengan memperalatkan Pak Bukhari? Baca sedikit petikan daripada rakan blog ni:-
Ditawan kemudian dipenggal kepala merupakan antara kekejaman yang tiada tara dilakukan pengganas Sulu ke atas anggota keselamatan negara.
Bukan itu sahaja, seorang anggota pasukan keselamatan yang turut ditawan dirodok perutnya menggunakan parang Sulu atau barong sebelum dadanya dibelah dan dikeluarkan segala organ dalaman.
Badan wira negara juga ditetak sehingga bercerai beberapa anggota badan sebelum dicampak ke laut manakala ada antara mereka maut kerana kedua biji mata mereka dicungkil menggunakan senjata tajam.
Seorang lagi anggota pasukan keselamatan walaupun terselamat menjadi cacat apabila kedua-dua belah tangannya kudung akibat ditetak dan kepalanya dikelar menggunakan kerambit.
Kesemua wira negara itu diperlakukan sedemikian selepas diserang hendap pada 2 Mac lalu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna.
Perbuatan yang sangat sadis dan tidak berperikemanusiaan itu menimbulkan tanda tanya apakah mereka ini di bawah pengaruh dadah atau ilmu hitam.
No wonder lah sang apek cibai terpundek Tian Chua sanggup keluar kenyataan menghina pengorbanan anggota keselamatan demi menyelamatkan peliwat tua bernama Brader Anwar Bin Ibrahim yakni B.A.B.I !


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...