Ahad, 20 Mei 2012

YU WELKAM BLOGER APA 'BAYI SAWAN TANGIS' & ANUAR REFORMIS.

Jangan Tanya Diskusi Mereka Bertiga .. Nanti Bayi Sawan Tangis Tak Berenti Menangis Kena Bawa Jumpa Uncle Seekers Pula Untuk Merawatnya Lagi.

Hamba amat berbesar hati apabila bloger APA memuji-muji hamba di dalam blognya, Bukan mudah bagi seorang bloger tersohor dan ter-Wahid sepertinya untuk memuji orang lain. Apatahlagi untuk memberikan gelar-gelar yang menggambarkan mentaliti Bayi Drypersnya (Beliau amat merindui bapanya). Pengasuhnya pernah menulis mengenai Bayi Sawan Tangis tersebut (di antara bayi-bayi yang disayangi olehnya selain Bos Viagra):-
Pada mulanya saya mensyaki sesuatu yang tidak kena dengan rakan bloger langgar tembok – APA @  www.aku-tak-peduli.blogspot.com yang mula dengan mempamerkan gambar sedikit demi sedikit. Gimik apa yang APA mahu lakukan
Moral yang mahu saya dan mungkin APA pamerkan adalah – bila perasaan MARAH kita lemparkan – maka jawapannya pun adalah MARAH. Kita perlu tahu dan faham kerana sekiranya tidak kita akan sentiasa tersasar dari mengetahui langkah kerana kita tidak tahu senario.
Oleh kerana itu – katalah apa sahaja mengenai saya dan rakan blogger langgar tembok lain – kami mahu kepimpinan UMNO faham – sebelum melanggar dan tahu bahawa tindakan kita adalah untuk jangka masa panjang bukan pendek dan tidak memberi kesan besar. (yakni menjadikan UMNO sebagai KLON PKR)  (klik di sini 
Demikianlah rapatnya hubungan di antara bayi sawan tangis dengan pengasuhnya bernama Anuar Reformis graduan tak berijazah dari Universiti Bangsar Utama di bawah seliaan dan kelolaan Dr Isham Rais 'Tukar Lampin Bayi'. Bezanya ialah Anuar Reformis berjaya grad manakala bayi sawan tangis gagal lulus kerana tak cukup mata kredit kerana sering merindui bapanya.


Pengasuhnya berjaya diserapkan masuk ke dalam UMB oleh Bos Viagra yang bercita-cita untuk mengklonkan UMNO menjadi PKR Reformis. Terdapat dua orang lagi bayi sawan tangis yang bermasaalah di asuh dan di didik oleh pengasuh yang sama di bawah pengawasan Bos Viagra. 

Bayi-bayi sawan tangis ini diberikan kemudahan dan diberikan sepenuh kasih-sayang oleh pengasuh dan Bos Viagra berbanding dengan mana-mana ahli UMB lain. Dengan katalain, ahli-ahli UMB dianaktirikan oleh mereka berdua. Susah nak menjaga ramai bayai-bayi sawan tangis. Cukup dengan memelihara tiga orang bayi sawan tangis. Lagipun ketiga bayi sawan tangis tersebut memang mempunyai pelbagai masaalah sebelum menyertai UMB. Mereka terpilih masuk ke dalam UMB kerana mereka adalah bayi bermasaalah. Hanya mereka yang bermasaalah sahaja mampu menimbulkan masaalah. nak pukul tak boleh sebab mereka bayi.

Dalam mana-mana peperangan, kumpulan pengkhianat tetap ada. UMNO di ancam oleh kumpulan pengkhianat yang menyamar dan berpura-pura bersimpati kepada UMNO.Pengasuh, Bos Viagra dan tiga orang bayi sawan tangis adalah dalam kategori Lingkaran Spesifik Api Dalam Sekam. 

Pengasuh mereka memang terkenal dengan sikap dan budaya pemikiran reformasi Hisham Rais yang cenderung kepada pluralisma dan sekularisma. Adalah lebih senang dan tidak dicurigai sekiranya mengkritik dan menghentam serta membunuh karekter pemimpin UMNO jika berada dalam pasukan UMNO sendiri.

Mula-mula berlagak macam pengemis merempat untuk menarik simpati. Setelah simpati diperolehi, mereka membina pula keyakinan dan kepercayaan. Apabila semuanya sudah dalam genggaman barulah wajah-wajah sebenar mereka terbongkar. Ada banyak lagi pendedahan akan di buat terhadap kumpulan pengkhianat tersebut yang berusaha mensabotaj dan menjatuhkan pemimpin-pemimpin UMNO agar Bos Viagra boleh naik takhta. Modus Operandi mereka adalah sama seperti yang digunakan oleh Anwar Ibrahim sewaktu berada di dalam UMNO.

Mereka tidak pernah menghentam mana-mana pemimpin regim Pakatan sebaliknya sering memuji dan mendewakan regim pakatan. Bayi Sawan tangis selalu menghentam DS Najib, Pak Lah, DS Rosmah dan Raja Nong Chik serta Kak Ijat. Jadi untuk apakah UMNO membazirkan wang ringgit untuk mereka ini ? sedangkan ramai lagi ahli-ahli UMB yang lebih hebat dari mereka seperti Dr Novandri, Pisau, Mat Kilau Penang dan ramai lagi.

Papa Gomo adalah salah seorang sahabat baik hamba dalam Ikatan Persaudaraan Bloger Jalanan. Bloger GAP, Prapukari, AAKJ, Pas Beruk, DET, MEDAN INFO KITA, THE FLYING KICK dan ramai lagi juga adalah sahabat-sahabat baik hamba. Adat bersahabat ialah mempertahankan sahabat apabila sahabat kita di serang tanpa sebab. Manakala ADAT BERPENGASUH macam APA ialah menyerang bloger jalanan yang menjadi ancaman kepada Bos Viagra dan Pengasuhnya. Serangan dilakukan olehnya agar niat jahat dan perancangan licik mereka tidak dapat di hidu oleh mana-mana pihak yakni bagi menghilangkan kecurigaan dan syak wasangka terhadap mereka.

Seperkara lagi, mereka amat pandai berpura-pura, berlakun baik di depan dan menipu. Tidak hairan jika selepas ini mereka akan menyiarkan kisah-kisah 'skandal' hamba dengan bukti-bukti bergambar. ADA HAMBA KESAH PUN? Cuma Hamba musykil lah sebab gambo Mak Nyah manalah pulak nko amik nie brader?


Mak Nyah Yang Dikatakan Hamba ... Huh Hamba 300% Lagi Encem Lor .. Lainkali Letaklah Gambo Rio DiCapprio ...baru Mantap 

Nasihat Hamba kepada bloger Bayi Sawan Tangis ialah jika umur masih belum capai Akil Baligh yang sempurna, ukurlah kail sendiri samada cukup panjang untuk sampai ke dasar lautan yang paling dalam. Bak kata pepatah dan bidalan orangtuha Bani Jawi,' Yang pendek sejengkal tak usah menongkat tujuh petala langit. Lagipun untuk mengaibkan dan melawan hamba, Bayi Sawan tangis perlukan seribu orang Einstein.. itupun belum tentu dapat mengaibkan dan mengalahkan hamba seorang bloger jalanan. Bimbang nanti terpaksa pula hamba belikan sebotol Dettol dan sepasang sarung tangan untuk membawa bayi sawan tangis berjumpa Uncle Seekers di Janda Baik sebagai rawatan menghilangkan sawan tangisnya. Ha ha ha ha ha .....

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU 

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apala blogger2 UMB nih..nak kenakan sahabat. tapi peluru kepada musush lembik. kalau ye pun nak buat baik, halakan peluru kepada musuh dahulu..
pada pendapat aku sbg org awam pembaca blog, blogger UMB setakat ini tak tajam sangat..kecuali Dr.Novandri (jika dia dlm UMB la)..yang lain2 tu, tolong tajamkan lagi pena dan peluru anda melawan musuh di luar sana. bersikap profesional la bro.

PAPA GOMO berkata...

mantap, hahaha aku suka gambar pakai pampers tu hahaha. si bayi gila ni perasan dia setaraf rpk hahaha koya lah budak gila tu.

Aku Peduli Apa @ APA berkata...

ASSALAM SAHABAT JAS SALLEH.
TERIMA KASIH SAHABAT SEKARANG GUA BOLEH CLAIM DENGAN DRYPERS KERANA GUNA GUA UNTUK IKLAN DRYPERS MEREKA...HAH HAH HAH.KAYO AKUUUU....

LU TERUSKAN JE LAH KERJA MEMBODEK DAN MENGIPAS TU DAN TINGGALKAN KERJA MEMBALUN DAN MELIBAS UMNO KAT GUA.AFTERALL APA GUNA GUA JADI TROJAN DAN API DALAM SEKAM KALAU TAK BAGI TERBAKAR..WAKAKAH

JANGAN TAK BERANI PUBLISH KOMEN INI YA SAHABAT YA?

JAS SALLEH berkata...

Walaikumusalam bloger Drypers ...
Hamba sangat berbesar hati kerana bloger terSOHOR spt anda saggup beri komen di sini
Komen di sini bebas tak perlu sebarang penapisan atau kelulusan kat blog lu
Tulis komen terus diterbitkan

Tanpa Nama berkata...

aku kehilangan kata. aku tak dapat nak berbicara. aku sangat terpesona dengan susunan kata. indah bak permata yang memberikan cahaya. Kamu sememangnya hebat, bersama brotherhood yang dipegang erat. berjuang dengan satu matlamat, menjulang bangsa yang bermartabat. kelu lidah menatap artikel mu, sebegini hebat menjulang UMNO. aku yang membaca tidak jemu jemu, dan dihati tetap mengiktiraf kamu pejuang bangsaku.

Kamu punyai keistimewaan, berita dihidangkan mendapat perhatian. ramai blogger dan peminat berikan sokongan, tapi kenapa UMB yang tidak keruan?

Memang benar apa yang dikatakan, diantara mereka tiada yang seiringan; UMNO patut berikan “PERHATIAN”, sebelum musnah mereka kerjakan. Teruskanlah dengan perjuangan, kamu dan brotherhood kami perlukan; mendapatkan kebenaran yang sangat di inginkan, menjadikan Melayu bangsa yang didaulatkan.

Tanpa Nama berkata...

udah2 la blogger APA... dah la tah apa2 yg ko publish kat blog ko, membebel lak kat blog orang. memang betul sawan la.. ko yg tak sedar diri.. dulu memula blog pun manjang maki hamun je.. ingat elok sgt la perangai mcm tu.. cit.. tak hinggin aku nk jenguk blog APA lagi... sendiri buat salah, manjang nak maki hamun org. cermin diri dulu sebelum nk maki hamun org. kurang2 org lain ada gak menyumbang utk negara.. ko x sudah2 dgn tulisan ko yang menjahanamkan, memecahbelahkan org.

sorry bang, terpaksa komen sini, tak hinggin nk klik mau pun komen kat blog baby sawan tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...