Selasa, 22 Mei 2012

FOTO NURUL DI RATAH PENSYARAH.. PAKSA DALAM RELA? TIAN CHUA ???? RPK ADA VIDEO?

(GAMBAR HIASAN SAHAJA. AWEK TU TUTUP MUKA SEBAB MALU TENGOK EPISOD ESKREM AZMIN ALI DAN AKSI RANJANG ANWAR IBRAHIM .. BAKAL MUNCUL AKSI RANJANG EHEM EHEM EHEM.)

LEMBAH PANTAI sudah menjadi kerusi panas buat Nurul Izzah. Rakyat Lembah Pantai semakin menyampah tengok muka Nurul Izzah. Asal tengok je muka Nurul Izzah gerenti nampak aksi ranjang Papa Hebat nya dengan ChinaDoll .. tengkiu Gomo. 

Saingan Nurul Izzah ialah Raja Nong Chik. Ketua Bahagian Lembah Pantai merangkap Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar sejak 2009 sehingga kini. Sebelum menjadi Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar pada 2009, Raja Nong Chik telah melibatkan diri dalam bidang perniagaan selama 30 tahun.

Oleh kerana kekuatan karisma Raja Nong Chik menenggelamkan populariti Nurul Izzah di Lembah Pantai (sebab Nurul Izzah tak buat kerja), Nurul Izzah perlu mencari penyelesaian segera bagi kemelut yang dihadapinya. Kemelut itu bakal meranapkan terus kerjaya politiknya jika beliau tak melakukan apa-apa tindakan. 

Jadi, beliau pun berpakatlah dengan RPK. Mula-mula keluarkan cerita pasal skandal dengan pensyarah. Rupa-rupanya sebagai umpan bagi RPK menghentam Raja Nong Chik. Ok lah. Apa yang RPK hentam Raja Nong Chik? Pasal projek pembekalan ke IKBN Penawar Johor di bawah syarikat Isitjuara Sdn Bhd.Apa cerita sebenarnya?

Betul Isitjuara Sdn Bhd. memperolehi SURAT NIAT daripada KBS pada 18hb Julai 2006 untuk membekal, memasang dan menyelenggara peralatan untuk Institut Kemahiran Belia Negara Bandar Penawar, Johor yang dijangkakan siap pada 2010. Pada masa itu IKBN tersebut masih dalam pembinaan. Manakala Raja Nong Chik pulak belum menjadi Menteri dan Ketua Bahagian UMNO di Lembah Pantai dan tidak memegang sebarang saham dalam syarikat tersebut. 

Pendekata, Surat Niat yang dikeluarkan itu takde kena mengenalah dengan Raja Nong Chik.

Kemudian pada tahun 2007, Raja Nong Chik telah membeli saham dalam syarikat Isitjuara Sdn Bhd. Beliau meletakkan nama anaknya. Salah ke Raja Nong Chik beli saham Isitjuara Sdn Bhd. ? Salah ke? Kalau Tauke Babi yang beli sahama Isitjuara Sdn Bhd. salah ke? Kalau RPK dan Nurul Izzah yang beli saham Isitjuara Sdn BHd. salah ke? Pada masa itu IKBN tersebut masih dalam pembinaan. Manakala Raja Nong Chik pulak belum menjadi Menteri dan Ketua Bahagian UMNO di Lembah Pantai.

Ada sebarang kesalahan ke ahli perniagaan macam Raja Nong Chik jual beli saham mana-mana syarikat yang ada potensi? Biasalah kan. Amalan biasa dalam perniagaan, Mana-mana ahli perniagaan pun akan melakukan perkara yang sama.

Ada tak nampak sebaramg kesalahan jenayah di sini? Takde kan ? memang tak ada apa-apa sebarang kesalahan jenayah pun. Bukan merompak pun. Beli saham syarikat.

Kemudian tuah Raja Nong Chik semakin baik. Pada 2009 beliau menjadi Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar. Ehh salah ke kalau ada tuah baik? Satu kesalahan jenayah ke kalau menjadi orang bertuah? Mana lah Raja Nong Chik tau dia nak dijadikan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar pada masa beliau beli saham Isitjuara Sdn Bhd pada 2007. Kalau dia tahu kira lepas ni kita boleh tanya lah Raja Nong Chik kat mana nak bertanding boleh menang dalam PRU 13.Kah .. kah.. kah .. kah.

Pada 22 Mei 2010 kompleks IKBN Bandar Penawar telah siap. Selepas kompleks tersebut siap, barulah surat tawaran (Letter of Award) untuk membekal, memasang dan menyelenggara peralatan dikeluarkan kepada Istijuara Sdn Bhd.... Haaaa di sini lah RPK buat persepsi dan fitnah itu muncul terhadap Raja Nong Chik. 

RPK tulis seolah-olah Surat Awad tu diberikan kepada Isitjuara Sdn Bhd dek kerana Raja Nong Chik salahguna kuasa. Fuuuhhh ... dasat gila RPK nie. Mana buktinya? Helo !!!! Isitjuara Sdn Bhd dah lama dapat Surat Niat daripada KBS sejak tahun 2006 sebelum Raja Nong Chik menjadi Menteri lagi! Kalau Raja Nong Chik tak menjadi Menteri pun pada 2009 dan tak beli saham Isitjuara Sdn Bhd.pada 2007, Surat Awad tu tetap dikeluarkan juga kepada Isitjuara Sdn Bhd. Nampak tak camana RPK cuba nak tipu?

Mungkin ada yang akan tanya, kalau surat niat dikeluarkan pada tahun 2006, mengapa surat tawaran hanya dikeluarkan pada tahun 2010 selepas kompleks IKBN siap?

Inilah yang RPK tak faham, atau mungkin sengaja buat-buat tak faham. Kalau spesifikasi dan kontrak dimuktamadkan pada tahun 2006 sedangkan kompleks hanya akan siap pada tahun 2010, sudah tentu spesifikasi peralatan yang ditetapkan akan ketinggalan zaman! Cuba bayangkan, dalam tahun 2006, komputer mungkin pakai teknologi Pentium 1, tapi sekarang dah pakai teknologi Pentium 5! Logik ke kalau kompleks serba moden, tapi pakai peralatan kuno! Mesti pembangkang macam Nurul lah orang yang pertama akan bising pertikaikan mengapa Kerajaan buat kontrak untuk bekal peralatan guna spesifikasi out of date!

Jadi, kena tunggu sampai kompleks siap, baru boleh dimuktamadkan spesifikasi peralatan yang perlu dibekalkan. Bila dah muktamadkan spesifikasi, baru boleh tetapkan harga untuk tawaran. Bila dah tetapkan harga, baru boleh keluar Surat Tawaran (Letter of Award). Tak tahu spesifikasi, macam mana nak tetapkan harga kan? Inilah SOP atau Standard Operating Procedure perolehan Kerajaan. Kalau tak ikut SOP, pembangkang juga yang akan bising. Tapi sekarang, bila ikut SOP pun dia cuba nak buat isu! Terdesak sangat ke Nurul? Benda macam ni pun nak buat kecoh?

Setakat ni, apa yang melanggar undang-undang? Takda apa-apa pun.

Nampak sangat RPK dan pembangkang dah kehabisan modal dan idea nak hentam Raja Nong Chik nie.


RPK dan Nurul Izzah sahaja buat kecoh supaya nampak macam Raja Nong Chik ni jahat. Taktik yng sama digunakan dalam NFCorp. 

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU
NURUL IZZAH & PKR MEMANG KUAT TIPO.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terbaikkkk....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...