Ahad, 8 Januari 2012

BERITA-BERITA PENING: ANTARA YANG MENARIK.

DARI BILIK BERITA ALAM SIBER (BUKAN 2 ALAM).


PERTAMA. 
Berita Sensasi 901.
Perkembangan terbaru. Khaled Nordin kata ok boleh sertai rusuhan 901 kerana diberikan sijil halal oleh kelompok Politik Baru. Mahasiswa/siswi boleh lah menyertainya tanpa paksaan. Jika berlaku apa-apa minta gantirugi daripada Khaled Nordin.

KEDUA.
Berita Sensai #2
Seramai 300 orang penyokong tegar PKR di Sungai Acheh telah keluar PKR kerena keciwa. Ok la tur. Berita ini keluar di blog Taiping Mali. Hangpa boleh semak cerita itu di situ.

KETIGA.
Berita Sensasi #3
Azmin Ali dok marah kepada Hasan Ali di atas kenyataan Hasan Ali memperli pedas kekasih gelap Azmin Ali (Anwar Ibrahim). Hasan Ali cuma kata tak molek lah Anwar Ibrahim seret rakyat ke dalam masalaah moralnya. Azmin Ali bertindak balas menekan PAS Pusat agar mengambil tindakan disiplin ke atas kelancangan Hasan Ali. Pas Pusat yang kini kemarok mahu menyertai rusuhan 901 (dok lama dah tak berbaring di atas jalan). Apa akan jadi? Tunggu esok hari.

KEEMPAT
Berita Sensasi#4
Ini pula ada seorang pembaca berita wanita tersasul sebut Anwar Ibrahim sebagai PM. Beliau sudah memohon maaf melalui twitter. Berita penuh di blog Double-Y. Cari lah di situ.

KELIMA
Berita Sensasi#5
Ada la seorang pengawal keselamatan kepada akaq Wan Jijah nama Fayyad (orang yang sama dulu masa BERSIH 2.0 kata kena kanister pemedih mata buatan Israil) dok kata kena suntiklah, kena sepaklah, kena teranjanglah , kejap koma, kejap degup jantung terhenti, akhirnya masih hidup lagi dok baring atas katil hospital. Mujurlah kerana bukan di atas jalanraya macam selalu. Berita penuh di blog Double-Y.

BERITA-BERITA PENING LALAT LAIN.
Dalam Utusan Malaysia dikatakan bahawa penjenayah vandalisma yang suka conteng-conteng sana sini tunjuk bakat vandalisma dalam sehari dua telah berjaya di tahan oleh pihak polis. Dikatakan salah seorangnya ialah wartawan kepada sebuah portal pembangkang. Kantoi lah beb! Baca kat Utusan Malaysia online.

Pendedahan oleh bloger RBF mengenai pertemuan sulit di antara Fariz Musa ketua Jingga 13 (kumpulan penyangak dan penabur fitnah mega PKR) dengan Siaful Bukhari. Ini menyebabkan Fariz Musa hilang teloq sekejap. Terpaksa buat mesyuarat tergempar di Plaza Masalam Shah Alam. Buat polis repot kata kononnya Saiful Buhari tipu dan reka cerita. Baca sepenuhnya di blog RBF dan ulasan di MIK kalau tidak silap.

Ini Malaysia di dalam tempoh 24 jam dari masuk waktu suboh semalam sehinggalah dekat nak suboh balik. Macam-macam ada. Semakin hangat dan semakin hangit. Gara-gara PKR hendak menghalalkan jenayah rogol, liwat dan amalan seks bebas ketua umumnya. Belum lagi sampai 901. 

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...