Sabtu, 3 Disember 2011

LISA ... MARI DENGAR CERITA DONGENG DIAORG BUAT UNTUK ABANG.


KINDLY DON'T INSULT OUR INTELLINGENT PLEASE.
(Tak Jemput Tak Apa Tapi Jangan Ingat Kami Budak Tak Sekolah)

Dimulakan dengan ucapan Bismillahi-Wabillahi-Waminnallohi (ungkapan keramat ini IKD tak ajor). Allah subhanahu wa ta'ala itu Maha Mengetahui. Bila hati ikhlas (anugerah) maka sifat tahu di buka. 

Atas sifat takot kelemahan terdedah maka IKD mengajarkan untuk mencipta cerita bagi kaber line. Bagi memberikan tempelan 'kebenaran cerita' maka orang lain dipergunakan jadi Tukang Cerita. Ajaran dan didikan sedemikian menjadi amalan lulusan IKD. Sila baca kisah tersebut DI SINI     dan DI SINI Tolonglah ingat sebelum IKD ada Hamba sudah berpolitik dan tahu apa itu politik yea. 

Hamba tidak mempersalahkan rakan-rakan lain kerana Hamba maklum keadaan mereka. Dalam petua orangtuha Bani Jawi berkata 'Jangan persalahkan anak buah tapi persalahkan KATUHA nya.'

Kepada KATUHA yang berkenaan Hamba berpesan ingatlah pesanan dan petua orangtuha Bani Jawi ini , "Yang Baharu Itu Tiada Mendahului Dapat Ia Dari Patuha ". Ilmu Petua orangtuha Bani Jawi ini lebih tua daripada ilmu duniawi tak cukup ukhrowi IKD. Bukan mudah hendak perbodohkan orang yang menggunakan petua orangtuha Bani Jawi.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...