Jumaat, 18 November 2011

JANGAN JADI LEMBU JIKA TAK TAHU APA PASAL NFC.


NFC. Maklumat tepat mengenainya amat banyak.Sebelum memperkatakan mengenai samada wujud atau tidak KONFLIK KEPENTINGAN amat molek jika BELAJAR FAHAM dulu. Kalau jenis TAK FAHAM-FAHAM APA inilah masalah sebenar dan bukannya NFC. Cuba lihat di laman rasmi NFC sendiri di pautan ini http://www.nfc.com.my/profile.php. Dan muaturunlah dokumen pdf mengenai matlamat, dasar dan operasi NFC sebelum terlalu cepat gunakan istilah Lembu itu lembu ini. Nanti malu sendiri sebab tak pandai gunakan istilah Lembu. Lihat lagi beberapa petikan yang di ambil dari laman rasmi NFC.


Antara objektif NFC ialah Ladang Satelit yang dikhususkan kepada mana-mana penternak awam yang terpilih dan berdaftar dengan Pejabat Veteriner sebagai penternak berjaya. Diberikan Insentif Kemahiran & Kemudahan Kewangan. Ingat lagi DS Noh Omar menyebutkan mengenai Ladang Satelit? Siapa pula kata NFC tidak melibatkan penternak-penternak lembu daripada golongan rakyat bawahan? Tu la pasal kan kalu asik nak ngutuk tanpa FAKTA dan cuma tahu eja LEMBU. 

Ok apakah NFC berikan kepada penternak lembu daripada rakyat bawahan? Lihat di bawah ini:-




Setelah kita tahu apakah NFC itu selanjutnya kita kaji pula samada berlaku atau tidak KEPENTINGAN KONFLIK apabila salah seorang Ahli Lembaga Pengarah NFC adalah suami kepada seorang MENTERI.

Sebelum itu kita kena tahulah apakah jenis KEPENTINGAN KONFLIK yang menjadi kesalahan mengikut PERUNDANGAN NEGARA dan bukan mengikut PEMIKIRAN LEMBU. Untuk itu kita perlu mengambil maklumat BETUL daripada AGENSI PENGUATKUASAAN YANG BERKENAAN CONTOHNYA SPRM. Lihat di bawah.


Menurut Kenyataan Media SPRM, isu yang timbul hanyalah mengenai Pembelian Kondo Mewah (sebelum ini pun isu itu yang ditimbulkan dan bukan soal wujudnya KONFLIK KEPENTINGAN)
SPRM PUN AKUI IANYA BUKAN DALAM BIDANGKUASANYA SEBALIKNYA IANYA DI BAWAH KANUN KESIKSAAN YANG DI BAWAH BDANGKUASA PDRM & PEJABAT PEGUAM NEGARA.
INI MEMBUKTIKAN BAHAWA KONFLIK KEPENTINGAN TIDAK BERLAKU, JIKA BERLAKU DAH TENTU SPRM AKAN MENYIASATNYA DAN BUKAN MENGKLASIFIKASIKANNYA SEBAGAI SIASATAN DI BAWAH KANUN KESIKSAAN.

Ini projek NFC mahu kasi tahu semua adalah projek di bawah RMK 9. Diklasifikasikan sebagai PROJEK BERIMPAK TINGGI dan bersifat MODEL INTERGRASI. Ianya melibatkan kepakaran sektor swasta (hatta suami Menteri pun) dan rakyat awam. Keduanya diintergrasikan (disepadukan) di bawah NFC. Salah ke?

Kalau UMNO ada projek kemudian berikan Projek itu kepada ahli UMNO adakah itu Konflik Kepentingan? Ok takpelah mungkin contoh tak kena, kalau seorang bapak yang kaya raya ada projek bernilai ratusan juta kemudian berikan projek itu kepada anaknya, Konflik Kepentingan ke? Mungkin tak kena lagi kot? Oklah, kalau bapanya bekas Timbalan Perdana Menteri kemudian buka akaun ratusan juta USD dalam Simpanan Tetap di Bank Nasional Israel atas nama anak perempuan, isteri dan kroni adakah itu bukan Konflik Kepentingan? Mungkin tak kena lagi kot? Ok lah kalau seorang Menteri Besar Selangor melantik rakannya menjadi Pengurus Besar PKNS dan PKPS kemudian meletakkan kesemuanya di bawah MENTERI BESAR INCORPORATED hui!!! Sendiri buat, sendiri lulus, sendiri bayar, sendiri terima bayaran apakah itu bukan KONFLIK KEPENTINGAN? 

Alahai, janganlah disebabkan BERKONFLIK akibat KEPENTINGAN SENDIRI TAK DAPAT maka semuanya hendak dikatakan KONFLIK KEPENTINGAN? Jangan jadi macam gambar di bawah ini.

Baka Fidlot Tak Faham APA Bahasa.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

6 ulasan:

PAPA GOMO berkata...

salam bro.. mantap artikel nya..... benar bagai dikata, yang tak tahu selalunya cakap macam tahu....hampeh

Jas Salleh berkata...

Hamba dah bosan dengan KRITIKAN TAK KONSTRUKTIF walaupun drp pihak sendiri yg memalukan bloger pro UMNO?BN.
NFC tak salah apa2 pun
Gomen pun dah buat cara betul.

Lebai Malang berkata...

..mengikut Akta Lembu PKR 2011, telah berlaku komflik kepentingan oleh Shahrizat kerana beliau telah melarang buntot lembu-lembu syarikat NFC dari diliwat oleh para pemimpin PKR...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih banyak Jas Salleh atas maklumat lengkap ttg NFC. selama ni kita kat tahu pun adanya ladang lembu sebesar ini di Malaysia. Terima kasih kepada juak lembu pembangkang yg telah promosikan lembu2 ni secara percuma. Mudah-mudahan market lembu dari NFC akan meningkat lepas ni. Biarlah taukeh sentot (b**i) kroni DAP gigit jari. padan muka korang.

Mohamad berkata...

..lembu2 pkr tu mana tau baca struktur operasi yang dipaparkan. yang dia orang tau hanyalah patuh arahan tuannya yang sama lembu macam dia orang.

Tanpa Nama berkata...

projek ternakan lembu dipertikaikan,apa cerita dengan projek ladang babi MEGA di selangor?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...