Isnin, 12 September 2011

TERGEMPAR! TAFSIRAN & KENYATAAN DI BLOG LIM KIT SIANG & KENYATAAN BIDAS POK NIK MAMPU MEMBUKA PINTU-PINTU KEMURTADAN MUTLAK!

Sungguh dan amat merbahaya sekali! Pok Nik membidas kenyataan Prof. Zainal Kling (yang pernah di saman oleh persatuan mahasiswa suatu masa dulu dan terpaksa meletak jawatan) manakala di blog Kit Siang terbitnya sebuah artikel selangkah ke hadapan dengan menyeru kepada PEMBEBASAN TEOLOGI !

Kedua-dua tindakan pemimpin penganas Pakatan Pro Komunis tersebut berkaitan dengan pembelaan kenyataan kontroversi Mat Syabu yang menyokong komunis.Komunisma adalah ideoologi yang bertentangan dengan Teologi Islam malah mana-mana keprcayaan agama di dunia ini,

Komunisma adalah TOGHUT JELAS. Bersyubahat dengan KOMUNISMA bermakna menyokong pula ideologi PEMBEBASAN TEOLOGI yang diamalkan oleh Sosialis Religus seperti PKR dan DAP.

Kesemuanya adalah mencabar kewibawaan dan maruah Perlembagaan Malaysia, Institusi Agama dan semua institusi Perlembagaan. 

Sosialisma, Liberalisma dan Pluralisma yang kini menjadi ikutan kelompok pro Komunis di dalam Sosialis religus DAP, PKR dan PAS telah memperjelaskan pendirian mereka bahawa mereka tidak samasekali akan terikat dengan nilai-nilai dan norma-norma amalan agama Islam mengikut Perlembagaan Malaysia. 

Pada mereka, bersongkok, tidak bertudung dan menghalang orang Isam murtad adalah Penjajahan Minda Feudal Melayu dan agama Islam yang dipaksakan ke atas majoriti rakyat. Tafsiran itu pula diperkaitkan dengan KEAGUNGAN BANGSA yang disalahtafsirkan sebagai KETUANAN MELAYU. 

Di dalam blog Lim Kit Siang telah terbit sebuah artikel yang menghina dan menghentam kesemua nilai-nilai Islam dan budaya Melayu yang berasaskan kepada ISLAM. Artikel itu di tulis oleh seorang yang menggunakan nama pena Pak Sako. Artikel asal diterbitkan di Malaysian Insider dan diterbitkan semula di blog Lim Kit Siang. Sila klik di sini BLOG LIMKITSIANG: FREEING THE MALAYS AND MUSLIMS FROM RELIGIOUS MIND CONTROL-Pak Sako The Malaysian Insieder 12th September 2011. 



Dalam artikel itu turut diberikan cadangan-cadangan bagaimana hendak 'Membebaskan Minda Melayu & Muslim di Malaysia" ini. Cadangan-cadangan tersebut amatlah menggelisahkan kerana ianya membuka pintu-pintu terbuka kepada KEMURTADAN MUTLAK. 

Kenyataan Pok Nik yang masih terjajah dengan minda kebencian kepada UMNO mampu juga membuka pintu-pintu kepada Kemurtadan. 
Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kenyataan Ketua Kluster Sejarah Warisan dan Sosiobudaya Majlis Profesor Negara (MPN) Datuk Dr Zainal Kling sebagai "tidur terlalu lama" apabila mendakwa Tanah Melayu tidak pernah dijajah."Tadi ditanya oleh wartawan apa pandangan saya tentang beberapa orang profesor yang mendakwa Tanah Melayu tidak pernah dijajah. "Saya katakan, orang ini tidur dalam gua begitu lama lalu sedar dan berkata-kata dalam keadaan mengigau, barangkali akibat berada dalam usus penjajah begitu lama," katanya kepada pemberita sejurus tiba di lapangan terbang Kota Baharu daripada Kuala Lumpur - MK.
Apabila di baca bersama dengan artikel di tulis oleh Pak Sako yang diterbitkan semula di blog Lim Kit Siang, ianya membawa kepada penafsiran bahawa segala amalan ISLAM di negara ini diamalkan mengikut selera dan kehendak penjajah British dan oleh itu wajarlah ISLAM di tolak  berdasarkan kepada Sejarah dan tafsiran sejarah yang diberikan oleh Pok Nik dan penulis Pak Sako.

Selama ini PAS berdakyah mengatakan UMNO tidak Islamik dan Islam yang diamalkan oelh UMNO adalah bersifat kulit semata-mata bagi menafikan dan menidakkan peranan UMNO dalam pengembangan agama Islam di Malaysia ini.

Manakala DAP dan PKR sudah sekian lama berpendirian bahawa amalan agama Islam di Malaysia ini adalah jenis Feudal Melayu dan wajar dihapuskan terus.

seruan-seruan sebeigini yang bersembunyi di sebalik kenyatan-kenyataan samar dan bersifat syubahat mampu mencetuskan suatu suasana dan keadaan di mana gejala Murtad tidak lagi di anggap bersalahan dengan ISLAM.

Ianya juga memberikan gambaran amat buruk dan keji secara salah mengenai keistimewaan agama Islam di Malaysia ini.  Seterusnyanya akan mencetuskan suatu gelombang kebangkitan kebencian kepada Institusi Raja-raja dan penghapusan Perkara 3, Fasal 4 Perkara 12 dan Perkara 153 Perlembagaan Malaysia.

Semua rakyat Melayu dan muslim di negara ini perlu bangkit dan mengadakan bantahan besar-besaran di jalanan lebih besar daripada BERSIH 2.0 dan anda tidak perlu bimbang di tahan oleh pihak berkuasa kerana PEGUAM NEGARA tidak ada keberanian untuk menghukum Mat Syabu, Penganjur BERSIH 2.0 dan kepimpinan Pakatan Pengganas Pro Komunis apatahlagi terhadap anda yang sememangnya menyokong BARISAN NASIONAL. Paling tidak pun anda hanya diberikan AMARAN SAHAJA!   



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...