Sabtu, 23 Julai 2011

KISAH PEGUAM AJAIB PERANCIS JADI AHLI POLITIK MEE SEGERA DI MALAYSIA.

Tiba-tiba saja timbul kisah Peguam Ajaib dari Perancis yang kononnya dikatakan datang ke Malaysia untuk membuat penjelasan mengenai Kes pembelian SCORPENE yang masih dalam inkuiri ... di ulangi masih dalam inkuiri.. diulangi lagi masih dalalm inkuiri ... dan yang sedang disiasat ialah syarikat pembuatan tapi macam biasalah pepuak iblisetanirojim laknatullah dapkrpasm mampu buat keajaiban demi keajaiban untuk memburukkan DS Najib dan kerajaan Malaysia. Perundangan jenayah di Perancis jauh berbeza dnegan Malaysia kerana Perancis menggunakan SISTEM INKUISITORIAL yang tidak sama langsung dengan SISTEM PENGADILAN JENAYAH di Malaysia yang berbentuk ADVERSARIAL. 

Di Perancis, apabila sesuatu inkuiri di buat ianya masih tidak boleh dikatakan suatu kesalahan jenayah berlaku cuma bahan-bahan bukti dikumpulkan tetapi tidak dibuat sebarang penilaian lagi ataupun dibuktikan di dalam sebuah perjalanan prosiding mahkamah. Dari mana datangnya kesimpulan mengaitkan dengan DS Najib pun tidak kita ketahui sedikit pun melainkan khabar-khabar angin bersifat fitnah dan rekayasa oleh pepuak iblisetnairojim laknatullah dapkrpasm sahaja. Mereka (puak iblisetanirojim laknatullah dapkrpasm dah banyak kali kantoi berbohong).

Alkisalah, ada seorang peguam ajaib dari Perancis di bawa masuk ke Malaysia dengan menggunakan PAS LAWATAN SOSIAL 90 hari bertaraf sebagai PELANCONG di mana sepanjang tempoh sahnya visa tersebut, peguam ajaib Perancis itu tidak boleh menerima upah, di beri upah, bekerja, memberi ceramah politik sana sini, bersyarah dan terlibat dalam mana-mana aktiviti politik.

Sebuah visa khas diperlukan bagi membolehkan mana-mana warga asing melakukan semua aktiviti di atas. Oleh kerana, keberadaan peguam ajiab dari Perancis itu telah melanggar syarat-syarat PAS LAWATAN SOSIAL nya, sudah tentulah pihak imigeresen akan mengambil tindakan sewajarnya, kalau tidak bertindak nanti pepuak iblisetanirojim lakanatullah dapkrpasm juga akan membuat bising di Parlimen dan di jalanan kerana membiarkan seorang warga asing melanggar perundnagan negara.

Jadi penganjur peguam ajaib Perancis itu, SUARAM tidak mematuhi perundangan negara semasa membawa masuk peguam ajaib tersebut kerana tidak memohon visa khas bagi membolehkan Peguam ajaib itu melakukan aktiviti-aktiviti yang ditetapkan olehnya.Bukan salah imigresen dan KDN pun, kedua agensi kerajaan itu hanya menguatkuasakan undang-undang negara.

Lagipun kes scorpene masih dalam peringkat inkuiri dan tiada penemuan sahih lagi diputuskan oleh mahkamah Perancis, biarlah ianyaberjalan dan kerajaan Malaysia pun tidak pernah hendak menghalang perjalanan kes scorpene tersebut. 

Bak kata rakan bloger JS, Matkilaupenang, yang membuat kesimpulan yang tepat mengenai isu tersebut di mana dia menyebutkan peguam ajaib itu di bawa masuk ke Malaysia kerana dua perkara, pertama kerana politik dan kedua kerana SUARAM hendak menari duit, akhirnya peguam ajaib itu yang menjadi mangsa mereka!.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...