Selasa, 31 Mei 2011

EDISI SARAPAN: Sudah Bersedia ?

Hari ini JS jadi Pakar Ekonomi bukan Pakar Kelentong dan Tenberang seperti anak-anak Iblis laknatullah dari Rejim Pakatan Toghut Satanisma dapkrpas. Apa macam semua rakyat Malaysia? Sudah bersedia atau masih hendak merengek ?


1. EDISI SARAPAN SENAMAN MINDA & AKAL hendak bertanya soalan ini kepada semua rakyat Malaysia , anda sudah bersedia?  

2. Demi menampung kenaikan tambahan sebanyak RM 8 Billion dalam subsidi bahan bakar dan akibat keenganan Rejim Pakatan Toghut Satanisma dapkrpas bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan bagi membangunkan sumber tenaga alternatif seperti Tenaga Nuklir, Hidroelektrik , Solar dan Angin yang memerlukan pelabur asing untuk melabur, kerajaan Persekutuan membuat Keputusan Eksekutif Tidak Popular menaikkan kadar tariff Elektrik secara berperingkat demi Menyelamatkan Kepentingan Rakyat dan Negara di Masa Depan.

3. JS tidak akan mengkritik tindakan tidak popular kerajaan Barisan Nasional ini kerana JS yakin dan percaya pengalaman mereka memerintah selama 53 tahun telah mendewasakan mereka dalam serba serbi karenah pemerintahan sebuah negara. Mereka tahu apa yang mereka buat. 

4. Adalah mustahil bagi kerajaan Barisan Nasional yang menjadi Pengasas kepada Malaysia mahu menjahanamkan apa yang mereka asaskan dan bangunkan selama ini. Mana ada bapak hendak kitai anak sendiri tapi anak memang ada anak yang hendak kitai mak bapak kerana merebutkan harta pesaka mak bapak. 


Mini Sun Power Gajet Penjimatan Elektrik.

5. Sebagai langkah penjimatan penggunaan elektrik, JS syorkan kepada semua rakyat Malaysia agar membeli sebuah gajet yang dinamakan sebagai Gajet Penjimatan Elektrik dibangunkan oleh anak tempatan sendiri. Sila ke pautan di bawah ini untuk mengetahuinya dan membelinya,

6.  Ianya berkesan dan mampu di beli JIMAT KOS nama gajet ini ialah MINI SUN POWER SAVER ada 2 jenis model , model 188 beratnya 700 gm dan model 388 beratnya 800 gm. Rumah biasa memerlukan 1 unit. Bagi rumah yang yang menggunakan 3 phase, 3 unit diperlukan. Tidak memerlukan kerja pendawaian dilakukan. Ianya di jual dengan Jaminan wang Dikembalikan. Boleh bertahan selama 5 tahun. 


7. Inilah persediaan kita untuk menghadapi realiti kenaikan tariff elektrik. Jika kita hanya menuduh, merungut dan mengomel sepanjang masa dan memikirkan soal sangka buruk kepada kerajaan kita, pada akhirnya kita juga yang dalam kerugian. Jika Rejim Pakatan Toghut Satanisma dapkrpas adalah kerajaan Persekutuan pun, mereka juga terpaksa menaikkan kadar tariff elektrik ataupun menaikkan mana-mana cukai untuk menampung subsidi elektrik bak kata Ronnie Tiu Nia Seng ' Tak bayar Cukai Pintu, Kita olang tatak tanggungjawab'

Kita kena beringat walaupun Tarif elektrik naik, tapi kerajaan masih mengekalkan subsidi bahan bakar, pendidikan, kesihatan dan bermacam lagi subsidi-subsidi lain. Di samping itu kerajaan mengenakan kawalan harga barangan terkawal, dan pelbagai polisi lain untuk memastikan rakayt tidak terbeban. Apalagi yang kita mahukan? Fikirkan juga untung nasib anak cucu di kemudian hari. TEPUK DADA TANYA IMAN.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...