Jumaat, 6 Mei 2011

BRAIN DRAIN? TOTALLY A BULLSHIT MYTH ! HARKK TUIHHH !



SHUDDUP U ! Huh tak salah kalau tajuknya dalam Bahasa Ingeris tapi penulisan dalam Bahasa Melayu, ini baru dinamakan memertabatkan BAHASA MELAYU. Diyakini akan ramai yang mula menjadikan blog ini sebagai sasaran oleh kelompok yang membawa MITOS- KEKERINGAN BAKAT di Malaysia ini, suatu Gagasan yang di bawa oleh DAP Cauvinis Rasis kemudiannya di sambut oleh beberapa kelompok Pemikir Bahlol kerana menurut Titah Perintah Bos-bos mereka yang cuba mencari Tapak Batu Loncatan untuk naik ke atas seterusnya mungkin duduk atas kerusi empuk PERDANA MENTERI DI MALAYSIA.

1. JS tidak akan berlagak pandai atau berpura-pura dalam penulisan, JS dah lama fedup dengan pelbagai saranan bangang lagi bahlol yang dikemukan oleh sesetengah kelompok yang anggap diri mereka secerdik-cerdik manusia tapi sebenarnya Akal mereka adalah 80% Bahlol, 10% Tidak waras, 9% Tidak Berfungsi dan 1% sahaja Cerdik. No way Sir ! I am not that archetypal Type.

2. Isu yang cuba diketengahkan oleh kelompok Pemikir 1% Cerdik ini pada masakini ialah mengenai MITOS REKAAN KEKERINGAN BAKAT di Malaysia. Harkk Tuiihh ! Betapa bahlolnya MITOS INI. Malaysia  mempunyai 27 juta penduduk. Hamboi, takkanlah kerana hanya disebabkan oleh 5.7% berhijrah ke luar negara kerana mencari penghidupan yang pada pandangan mereka sebagai lebih baik dari Tanahair maka dikatakan MALAYSIA SUDAH KEKERINGAN BAKAT? Sekali lagi Harkk Tuihhhh ! Ini adalah Penghinaan Paling Besar kepada semua rakyat Malaysia yang BERBAKAT BESAR DALAM NEGARA!

3. Malaysia ini masih ramai dan banyak lagi Bakat-bakat yang Hebat-hebat belaka. JS tidak mengatakan bahawa langkah kerajaan membawa balik bakat-bakat yang berhijrah kembali ke Malaysia sebagai salah dan tidak wajar langsung. Langkah itu adalah memang wajar. Buat apa berjasa di negara orang sedangkan di negara sendiri boleh memberikan jasa besar? Tak begitu? Pada masa yang sama janganlah pula menjulang dan menjadikan ianya sebagai alasan sandaran utama kononnya bakat-bakat itu di bawa pulang kerana negara kini yang ada hanya tinggal para Bahlol ? Termasuk kabinet PM ? Guan Eng? Kit Siang? Tidakkah ini bermakna bahawa kelompok Cerdik 1% juga mengakui bahawa mereka adalah Bahlol ? PENGHINAAN PALING BESAR UNTUK 27 JUTA PENDUDUK MALAYSIA ! Jadi jangan salahkan JS ya, 

MITOS 'KEKERINGAN BAKAT' INI AMAT MERBAHAYA SEKALI HALATUJUNYA. IANYA DILANCARKAN DI ATAS LANDASAN SALAH YANG BERSIFAT KEPENTINGAN POLITIK SEMATA-MATA OLEH KELOMPOK 1% CERDIK. HOI ! JS DAN 27 JUTA PENDUDUK MALAYSIA NAK KATA KEPADA PEMBAWA MITOS INI, ' KAMI JUGA BERBAKAT BESAR DAN KAMI JUGA MANUSIA HEBAT ! LEBIH HEBAT DARI 5.7% OTAK YANG BERHIJRAH !' KALAU 5.7% CERDIK TAK KEMBALI KE TANAHAIR PUN, KAMI AKAN LAHIRKAN 200% BAKAT BARU MENGGANTIKAN 5.7% CERDIK ITU. ADA FAHAM KA?

2 ulasan:

Megat Alam Gempita berkata...

Tuan,

Daripada kerajaan ambil para harbi balik bekerja dalam negara, nak bagi gaji besar dan pelbagai keistimewaan lain tetapi akhirnya menjadi musuh dalam selimut tuntut itu dan ini, nak hapus hak Melayu dan berani cabar Islam lebih baik kerajaan latih golongan siswazah Melayu-Islam, bumiputera dan India yang ramai mengganggur kununnya tak pandai berbahasa Inggeris dan Mandarin!

Orang berhijrah bekerja ke luar negara dan menetap di sana kerana mereka nak cari gaji lebih. Kalau mereka berhijrah kerana bencikan sistem politik kununnya bersifat ke-Melayuan dan ke islaman lebih baik mereka berambus terus dari Malaysia dari kekal menjadi pengkianat dalam negara.

Jas Salleh berkata...

Setuju Tuan !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...