Khamis, 2 Januari 2014

OMAR ONG TIPU MELAYU, GUAN END TIPO MELAYU, RAFIZI PUN TIPU MELAYU.


atas anak muda Melayu syok kena tipu dek Rafizi dok guling atas jalan, kononnya Hero ada telo nak lawan gomen .. adeeehhhh

Yang ni plak kepalanya si Rafizi dok beri alasan MOOD, kalau nak guling beliau guling, anak muda yang dah kena saiko tertipu dengan Rafizi main guling-guling. 


Malaon Kiasu ini pulak, dah senang hati dan gumbira hati sebab dapat MENIPU MELAYU sana sini sejak 2008. Akhirnya, anak muda Melayu guling atas jalan, Malaon Kiasu tu dapat MERCEDES BERGAYA DIATAS JALAN-RAYA , RAYA LAGI !


Sekur lagi Malaon Kiasu-Nyama Jadi Melayu. Hatinya tetap Kiasu. Jiwanya Tetap Kiasu. Pemikirannya Tetap Kiasu. Tapi mendapat tempat dihati Najib. Ambil kesempatan keatas Melayu dan UMNO serta kepercayaan yang diberikan oleh Najib kepadanya. Kalau betul malaon kiasu tu terer, kenapa dari 140 kerusi Parlimen cuma tinggal 133 sahaja kepada Melayu dan berlaku TSUNAMI KIASU PRU13? Cer citer ?????

MELAYU alaf baru ni suka benor kena tipu dan ditipu KIASU. Yang peliknya, malaon macam Isham Rais and da genk dan Omar and Da genk dipercayai anak muda MELAYU. Aiseh. Apa sudah jadi?

Abis segala legasi kemajuan MELAYU sejak merdeka, puak-puak tu nak lenyapkan dan hapuskan. Terkini, Omar Ong dan gengnya mula melantik KIASU-KIASU dalam FGVH. Nak buat hapa lantik kiasu-kiasu itu ? Sedangkan KIASU-KIASU TU PUN tak pernah nak BUKA RUANG DAN PELUANG KEPADA MELAYU PEGANG DAN KUASAI EKUTI DALAM SYARIKAT MEREKA. Baca disini 

Ini ke LIBERALISASI yang dikatakan membawa KEBAHAGIAAN kepada semua KAUM? Yang ambe nampak cuma SEKTOR AWAM sahaja dibuka. SEKTOR SWASTA, Omar Ong n da genk buat DERQ JE ! Jadi apa yang tinggal kepada MELAYU ? HARAPAN SAJA LA KOT ????? HARAPAN YANG TAK AKAN MENJADI SEBARANG KENYATAAN.

Jumlah penduduk Malaysia adalah 28.3 juta yang mana;
67.4% merupakan kaum bumiputera, dimana 
56.4% terdiri daripada Bumiputera Melayu dan 11% dari Bumiputera Lain. 

Kira kira 24.6% daripada penduduk Malaysia ialah kaum Cina. 
Kaum India pula merangkumi 7.3% daripada penduduk Malaysia. 

Jadi, jumlah kaum bumiputera adalah hampir 3/4 daripada jumlah penduduk di Malaysia. 

Jumlah penduduknya begitu besar namun pencapaian kaum bumiputera masih jauh ketinggalan berbanding dengan kaum-kaum yang lain lebih-lebih lagi kaum Cina. 

Mengapa ini terjadi? 

Bagi ambe ini semua salah puak kiasu yang terlalu kiasu untuk bersaing secara sihat dengan MELAYU.

KIASU terlalu pentingkan diri dan kelompok mereka sahaja. 

Manakala MELAYU terlalu fokus bermusuhan sesama sendiri, merebut kuasa, mengumpul kekayaan peribadi, merebut jawatan dan membantu AGENDA-AGENDA KIASU. Ini tak boleh jadi lah !

MELAYU perlu segera SEDAR bahawa tiada KIASU AKAN BANTU MELAYU, itu fakta !

MELAYU juga harus sedar, bermusuhan sesama sendiri tidak menguntungkan MELAYU dan keturunan mendatang. 

MELAYU adalah kelompok bangsa yang hebat, Dan banyak Kehebatan Melayu sememangnya tidak dapat ditandingi oleh bangsa-bangsa KIASU pun. Hanya MELAYU yang mampu membawa MELAYU menjadi HEBAT, Dan bukan KIASU yang mampu menjadikan MELAYU hebat. 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...